Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

FOB nr 14

Publicerad 2009-01-27 18:00:21 i Naglar i övriga färger,


Sminkbloggare är nog bland de snällaste människor man kan hitta. Eller rockflickor. Svårt att veta vilka som är snällast. Metal Barbie CC är i alla fall snäll och tillhör dessutom båda kategorierna. Hon skänkte mig tre härliga lila lack varav detta är ett. FOB nr 14.

FOB var en linje med smink och penslar som anns hos H&M en gång i tiden. Som allt annat bra och billigt så försvann märket och efterlämnade en massa skönhetsälskande människor med saknad. Penslarna var fantastiska och även andra delar av sortimentet riktigt bra, prisvärda och härliga.

Nagellacket jag fått av CC är alltså inte nytt utan har stått ganska många år. Det märks inte speciellt mycket på det. Det är lite tjockt och simmigt, men  det minns jag att de var redan då det begav sig, för tio år sedan. ett par droppar thinner kan fixa det dessutom. Problemet med ett tjockt lack är att et lätt blir märken efter penseldragen. Lite så blir det här, men märkena som verkligen syns är faktiskt efter mitt försök att få bort katthår som fastnat i den ännu inte torra ytan...

Jag hade problem att få till bra bilder men detaljen här ovan visar färgen väldigt korrekt. Ett grålila skimmerlack med guld och rosa skimmerpartiklar. Det är mycket vackert! Färgen är mild och romantisk men ändå med lite edge. Fantastiskt fint!
Två lager lack och det är helt täckande, kan nog räcka med ett lite tjockare lager också. Det torkar normalsnabbt med Poshé. Glansen är fin och ytan känns glaserad eller lite plastaktig. Mycket trevligt! Ett superfint lack som jag är jätteglad åt!

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-27 18:12:02

Åh, vilket skimmer! Jätte fin färg.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-27 18:14:48

Alex! Ja! Jag älskar färgen!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-27 18:59:44

Wow! Right up my alley! Men buhu för det faktum att det inte går att få tag på längre :(

Postat av: Linda H - En make up artist
Publicerad 2009-01-27 19:20:27

För mig har det bara varit segt idag, och även om jag har provat ladda upp hela dagen så funkar det inte!

så jäkla irriterande!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-27 19:23:00

Adrasteiah! Ja, ja vet! Vilken tur jag hade va!



Linda! Ja, jag lyckas ju, men det tar tiiiid!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-27 20:14:18

Skitsnyggt lack! jag är väldigt svag för den färgen, även om jag inte visst det förrän jag köpte vampyre:) för visst är det typ samma färg? Himla snyggt är det iaf!

Postat av: CC
Publicerad 2009-01-27 20:32:56

Jag tror att en del av ämnena som numera är förbjudna i lack bidrog till att de höll sig länge. fast jag som är känslig är förstås glad att de ämnena är borta :) Ser fint ut på dig!!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-01-27 21:05:55

Penslarna var verkligen bäst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-27 22:04:26

Emma! Jag vågar inte säga så mycket om det utan att ha skuggan bredvid mig, men det är en underbar färg. Jag gillar att den tar upp både rosa, grått och lila.



CC! Ja, jag älskar de gamla lacken med alla kemikalierna! Men det är klart, det vore hemskt att bli allergisk mot dem... Får njuta så länge man kan av bra lack!



Kajalen! Ja, penslarna är bra! Vårdar dem ömt!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-01-27 22:26:32

Det ser för härligt ut, kanske tur att det inte finns kvar med tanke på alla dåvarande ämnena (är nog inget för den allergiske astmatikern som reagerar på allt eller inget :o( )

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-28 06:11:14

Anonym! Ja, man ska vara försiktig om man är känslig, så klart. Finns kanske liknande färger som är 3-free. :D

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-01-28 20:36:54

Hon är fantastiskt CC! Snyggt är det med:)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-01-29 08:48:26

Ruggigt snyggt!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela