Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Crystal Reddy

Publicerad 2009-01-01 12:41:22 i Naglar i blått,

Varför inte fira in nyår med lite glittrande naglar också, när vi nu ändå är i farten.

På en manikyr med CC Naughtycal Navy blev det en matta av glitter från Crystal International. Färgen heter Reddy och är turkosblå.

Den är något mindre täckande än syskonlacken i lila och grönt som jag också testat från Crystal. Här ser ni ett lager av glitterlacket och då lyser den mörkblå bottenfärgen igenom rätt mycket.

Blingigare blå än så här kan man knappt åstadkomma! Det är en fantastiskt pigg och glad kombination som vekligen fångar ljuset. Mer glitter åt folket!

Visst livar det upp en smula? Men man tröttnar fort...

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2009-01-01 14:07:07

Dreggelvarning va vackert!

Postat av: Angela
Publicerad 2009-01-01 14:21:07

Jaaa mer glitter åt folket ... vi behöver det :)

Snyggt lack!



Och ett Gott Nytt År till dig!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-01 15:59:16

wooohoowaaahhh.. aahh, åh! Så snyggt! men ja, man ledsnar nog rätt snabbt kan jag tänka mig. :o

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-01 16:12:38

Jisses vilken läcker kombo!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-01 17:02:29

Livar verkligen upp.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-01-01 20:19:11

ooooooooh! Detta var nog ett av dem snyggaste blå lacken jag nånsin skådat! Sån perfekt blå. Jag får lite Blue Sparrow på tankarna när jag ser detta. Jätte fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-02 02:01:48

Härligt blingigt och underbar blå färg! men fortfarande mkt fult att visa bild på lack som

a) är snuskigt dyra

b) är snuskigt svåra att få tag på

Postat av: SaintBella
Publicerad 2009-01-02 02:02:26

Riktigt snyggt, ingen färg som går obemärkt förbi. Ett nyårsfyrverkeri i miniformat! skratt

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-02 09:20:39

Linda! Visst är det!



Angela! Ja, visst behövs en dos glitter ibland!



Chaosophia! Det är härligt ett tag men sen vill man ha ett "vanligt" lack igen. Mer för en gala än en vecka av vardag.



Adrasteiah! Ja, det blev fint!



Sminkjante! Det kan man lugnt säga!



Alexyndra! Det här är mycket mer turkost och grovglittrigt än Blue Sparrow, men jag förstår vad du menar.



Emma! Dt finns ett fullgott alternativ från Viva la Diva faktiskt. I alla fall i det här fallet! ;D



Saint Bella! Kanske det. Det var lite piggt i alla fall.



Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-01-02 09:27:40

AH! Jag älskar det! Precis min typ av färg att falla hals över huvud för, och glittret! Oh, glittret! Gillar att det ser lite "rough" ut också :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-02 09:35:39

Sofia! Det finns ett från Viva la Diva som är så likt att jag inte ser någon direkt skilland när man har dem sida vid sida. Om du vill ha ett liknande alltså!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-02 09:35:49

Sofia! Det finns ett från Viva la Diva som är så likt att jag inte ser någon direkt skilland när man har dem sida vid sida. Om du vill ha ett liknande alltså!

Postat av: Elena
Publicerad 2009-01-04 17:04:27

apsnyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela