Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Cover Girl True shine Lip Color

Publicerad 2009-01-03 16:01:51 i Läppar,


Nu har det bara varit ögon och naglar här ett tag så det känns som dags för lite läppar. Vad säger ni? Jag har redan skrivit om mitt första True Shine från Cover Girl. Nu har jag skaffat två till. Ja, jag älskar dem! Dessutom är de billiga! Den här gången blev det Raspberry shine för oss med ljus hy och Plum shine för mörkhyade. Ni behöver inte oroa er, Plum shine passade mig helt perfekt!
Vi börjar med Raspberry shine.

Mjukt, lent och rosa! Alldeles perfekt Brigitte Bardot-nyans. Den är mjukare och lenare än det första jag testade, Wine shine, och är precis som det helt befriat från klistrighet. Att det är mjukare gör det väldigt likt Maybelline stiften i konsistensen. Man slipper dock melondoften. Inget dumt köp, tycker jag. Kommer nog användas mycket!


Det andra True shine jag fick nu är alltså Plum shine, en färg som ska passa de mörkare hudtonerna. det gör den säkert, men des passar även mig! En kall, lite lilatonad rosa:

På bilden ovan ser den ut att vara mindre glossig än sina systrar, vilket den inte är. Det är bara att den här bilden bäst visar färgen. Nedan ser ni en bild som är lite ljusare än stiftet men med mer glans. Jag erkänner gärna att jag kladdat med appliceringen. Jag skulle bara snabbtesta dessa båda skönheter och visa dem för er, inte gå ut på stan med dem, så ni får acceptera det. I och för sig slarvar jag allid med appliceringen... Hur som helst, jag är jättenöjd med mina senaste inköp från easy, breezy, beautiful - Cover Girl!

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2009-01-03 16:38:28

Är de i stiftform? Är de feta och goa på läpparna eller lite torrare? Fina färger!

Postat av: malin
Publicerad 2009-01-03 17:58:38

Fina! Hillar nog första nilden mest:) kram malin

Postat av: Johanna
Publicerad 2009-01-03 18:47:11

Raspberry shine skulle nog vara något för mig! Älskar färgen :)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-01-03 19:31:18

Åh nu blev jag sugen. Var har du köpt dina? Ebay?

Postat av: RM
Publicerad 2009-01-03 21:56:50

Jag gillar färgen; snyggt! :)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-01-03 22:12:22

Ahh, Plum Shine är en av de jag fick som ersättning för mitt härskna därifrån.. har inte testat den ännu, men den ser ju helt okej ut! Tror du och jag är lite åt samma hudton och färgskala... det du har är ofta sånt jag känner mig hemma i också...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-04 10:11:49

Ninni! Ja, det är vanliga stift. Jättebra på läpparna även om Maybellines i röda hylsorna fortfarande är favoriterna. De här är rikigt bra de med!



Malin! Ja, den rosa var naturlig och diskret.



Johanna! Det kan jag tänka mig. Du är så fin i rosa läppar!



C-N! Från Kicki.be. De har massor av roligt och billigt smink!



RM! Tack!



Marina! Ja, det kan nog stämma. Vi har lite samma smak på färger, helt klart!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-04 11:25:56

Det första va jättefint.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-04 14:41:03

Sminkjante! Jag är nog mer svag för det andra, men båda är fina!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela