Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Awaken

Publicerad 2009-01-04 18:11:39 i Naglar i svart, grått, silver,


Idag fick min underbara strömvirvlar ge vika och det blev istället ett av mina nya China Glaze, från Romantique-kollektionen. Det är ett mörkgråmetalliskt lack, lite gunmetal grey, som är hyfsat lättarbetat för att var ur den här kollektionen.

Många lack av metallic-karaktär blir ju ett randigt helvete när man lackar. Penseldragen syns tydligt och man blir vansinnigt irriterad... Okej, det här är inte perfektion, men det är inte uselt heller. Lite randigt blir det, men jämfört med t.ex det gröna i samma kollektion är detta en dröm! Ett lager räcker, det är vad ni ser på bilderna, och det torkar hyfsat snabbt även utan snabbtorkande överlack. Ett ganska trevligt lack, alltså.

Kommentarer

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-01-04 18:57:24

Oj, när testade du det gröna, jag måste ha missat det helt? Är sugen på just det lacket nämligen men då kanske jag ska tänka om...

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-01-04 19:27:00

jaha, så det är en lite mer dämpad Sminkan som går omkring idag- mörkgrå naglar och mörk matt skugga. det är ju en sån dag också, vågade själv inte ens gå ut vid -10 grader, håller mig helt au naturel.

visst är man lite taggad att börja igen på onsdag? (antingen det, eller så kan man gå i ide helt och hållet)

Postat av: Ninni
Publicerad 2009-01-04 19:33:22

Du har PM från mig på Pret-ty! :-)

Postat av: Linnea
Publicerad 2009-01-04 20:08:59

Hej!



Jag är på jakt efter bra förvaringsalternativ för alla skönhetsprodukter jag har,

har du något bra tips på det?

Jag tänker lådor med olika fack & ett "låsbart" lock eftersom det så småningom skall hålla borta en nyfiken, liten kille.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-01-04 21:18:31

Awaken är ett av de få lacken som lockat mig från Romantique-kollektionen. Fast det ser ganska blått ut på bilderna? Det låter skönt att det är rätt lättjobbat, för att vara metallic iaf!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-05 09:46:19

Mimmi! Testade det bara på tipparna på en franskmanikyr. Blev randigt även på den lilla ytan. När jag stämplade med det blev det dock fint. Ska göra en hel manikyr med alla i framtiden. Vi får se när jag orkar bara.



GQ! Nja, taggad vet jag inte... Första veckorna blir tuffa för vi ska byta arbetsrum och flytta runt med alla prylar. Det skulle jag gärna slippa. ;D



Ninni! Vad spännande! Då ska jag logga in bums!



Linnea! Har inga sådna förslag. Mina förvaringslösningar hittar du under 2veckans bloggtema"-kategorin.



Adrasteiah! Ja, den är lite blå i tonen, men mest grå. Ganska snygg faktiskt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-01-05 10:14:30

Vad fint det är.

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2009-01-05 14:50:43

Nämen det ser ju jättesnyggt ut, jag har varit totalt ointresserad av den där kollektionen. Men nu får det nog bli en kik iaf :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-05 15:43:35

Sminkjante! Ja, den är inte dum!



LGB! Ja, jag ycker den var fin. Men den är ju väldigt lik väldigt många andra lack i samma gunmetalgrey...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-06 01:06:55

De mörkare lacken verkar ha den lite lättare appliceringen gemensamt.. Det låter som Joy iaf! Jag ska prova Awaken snart jag med och se hur jag upplever det. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-06 07:55:19

Chaosophia! Ja, gör det! Det vore intressant!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-01-06 10:44:25

Jag var nog rätt trött igår.. Jag har ju redan använt Awaken! Ska posta ett inlägg om det nu! ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-06 10:56:47

Chaosophia! Jaaa! Vad kul! Ska genast kolla!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-06 16:32:16

mmm, det är faktiskt snyggt. jag är ju lite neggo till denna kollektion, men det här var fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-01-06 16:41:52

Emma! inte vara neggo! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-01-07 00:16:03

Nej nu när jag ska få Harmony är jag positiv:D fast kommer nog inte köpa några...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela