Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Irene

Publicerad 2009-02-02 20:05:26 i Naglar i grönt,


Otroligt vackra Zoya Irene kräver tre lager för att komma till sin rätt. Då är hon ett härligt skimrande varmt grönt lack med vårkänsla!

Så här är hon igen, Irene. Ett av mina gröna lack. Ni vet ju att jag älskar grönt! Skulle jag kunna hade jag visat henne i dagsljus, men jag kommer jobba sent imorgon så chansen är liten. Det skulle vara om jag behöll henne till på onsdag... Visst är det frestande med en sådan här skönhet!
Jag har ägnat mina lunchraster åt att sukta över sådana drömlack som aldrig kan bli mina. OPI Jaden, Golfcourt Green och Jasper Jade... Mmmm! Men, man ska inte glömma att det faktiskt finns vackra, gröna och tillängliga lack med! Det här är det inga problem att få tag på från Bevery Beauté eller Sparkling Nails.

Vårgrönt, skimrande och härligt, alltså. Men, jag kände för en liten dekoration idag. Det fick bli några strasstenar och ett par streck med Art Clublack i vitguld och guldglitter.
Måste också säga att trots de många lagren så torkade lacket fort, idag använde jag Seche Vite, och det var problem vid lackning. Första laret blir blaskigt och grågrönt, men sedan byggs färgen på bra. Man kan nog ha fyra lager för maximalt djup i färgen utan att det blir torktidsproblem också. Och man kan sluta lacka efter två lager om man kan leva med en viss VNL. Och Zoyas pensel är dessutom bra!

Ja, lite klickbara bilder på naglarna under lysrören i köket. Och några detaljbilder. Är riktigt nöjd med dekorationen som jag tycker passar lacket alldeles utmärkt. Bara en nagel dekorerades, inget på högerhanden allså. Börjar bli snål på strasstenarna....

Fngrarna blev rosa, men lacket har rätt färg. Har inte redigerat bilderna alls. Hoppas ni gillade Zoya Irene, även om ni sett henne förut...

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-02-02 20:32:00

Åh, Irene var väldigt fint! Det ser ut att ha lite av den olivgröna färg som OPI At your Quebec & call har, stämmer det?

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-02 21:25:19

Irene var jätte fin! Jag har fastnat för gröna lack sedan jag såg Sinful San Francisco. Jag gillar din nail art!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-02 22:15:59

Irene är faktsikt en riktigt mjuk och fin grön färg! Hmm, kanske borde köpa...

Postat av: Linda H - En make up artist
Publicerad 2009-02-02 22:34:25

Åh vad jag vill ha din nagellackssamling!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2009-02-02 23:06:16

Finns hos Nagelglädje också (fd. Pernilla70): http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=1950358&listtype=1

Postat av: Suss
Publicerad 2009-02-03 00:41:42

grönt är skönt, snygg nageldekor du!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-03 06:10:18

Makeupoholic! Nej, inte alls. AYQAC är mycket mörkare och olivtonad med guldskimmer. Om vi tänker pigment från MAD är Irene Chance och AYQAC är Fuji.



Alex! Tack Och visst är gröna lack fina! Min stora passion i nagellacksvärlden är gröna lack!



Emma! Ja, slå till! ;D



Linda! Ja, jag med!



Kajsa! Så sant! Bra tips!



Suss! Tack!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-02-03 07:36:28

Det är så underbart!

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-02-03 07:48:42

(kommentar på inlägget ovan:) Åh, en MAD Minerals sminking! Nu blev jag nostalgisk! Tänk när vi började köpa alla mineralskuggor, det var ju bara himmelen. Jag gillar förresten Fuji jättemycket på dig, det ger en lite rå grön look på något sätt tycker jag.



(kommentar till detta inlägg:) Irene funkar inte till 100% för mig! Tycker det är lite...tråkigt. Hoppsan! Får man säga så? Hon passar mycket bättre på dig.

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-02-03 11:32:24

Irene är verkligen en härlig färg tycker jag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-03 17:56:10

SMinkjante! Visst är det!



RQ! JAg vet at du inte gillar det. Jag vet inte, det är ju en ganska lugn grön även om den är väldigt... grön. Hm... Jag gillar den!

Och ja, visst blir man nostalgisk! Det är länge sen jag handlade från MAD. Köpte så in i bängen med samples då...



Sanna! Visst är hon fin!

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2009-02-03 18:03:55

Ah men du, DET var en snygg donna det!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-03 18:47:31

LGB! Ja, jag gillar henne som bara den!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-04 00:17:52

Irene är verkligen en mysig grön, hon måste nog få flytta hem till mig =)

Postat av: Karin
Publicerad 2009-02-04 01:20:51

Scrollade och fick se större...)))

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-04 06:09:16

Adrasteiah! Ja, det tycker jag! Om man står ut med att örsta lagret lack ser ut som grodslem. Det behövs tre för att få till drakgrönt.



Karin! Ja, så klart! :D

Postat av: sarah maria
Publicerad 2009-02-04 09:05:49

Gu vilken snygg färg =)

Var köper man det nagellacket???

Gillar din blogg =))

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-04 17:27:27

sarah maria! Det finns på ebay och på Beverly Beaute samt på Nail de Royal. Intenet alltså. OCh på Tradera!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela