Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema: 3 läppgunksfavoriter

Publicerad 2009-02-28 21:47:31 i Veckans bloggtema,

Veckans bloggtema har Beautybaby kommit på och det går ut på att lista sina tre läppgunksfavoriter. Kul tycker jag, för det här är sådant som jag verkligen gillar att babbla om! Tre favoriter blir det alltså, men utan inbördes ordning, det är helt enkelt för svårt. Ni får förresten nöja er med bilder på förpackningarna, för jag lider fortfarande av efterdyningarna av en influensa och har ingen energi över till att sminka mig.


Dior Addict Ultra Gloss Nr 851- Ett hallonrött läppglans från Dior med mycket pigment , lite skimmer och en alldeles underbar konsistens. Det här är ingalunda ett nytt läppglans, men det gör inget, för det känns fortfarande lika härligt som när det var nyinskaffat. Färgen är dessutom suveränt fin och glanset håller läpparna mjuka och håller bra utan att det blir klistrigt. Jag skulle gärna vilja ha fler såna hör läppglans om de inte var så herrans dyra, men jag tror att de går loss på strax över 250 spänn, lite saftigt, särskilt som det bara innehåller 6 ml.


Clarins Colour Quench Lip Balm Nr 09- Ytterligare ett favoritglans, detta från Clarins. Clarins tillverkar alldeles underbara läppglans om ni frågar mig, och detta är min favorit bland de jag har. I tuben ser denna galet lila ut, men med ett tunt lager på läpparna så ger det bara en lite skir lila ton till läpparna. Suveränt bra och användbart läppglans faktiskt. Dessutom härligt mjukgörande och med en underbar doft av björnbär(?). Såna här läppglans kommer jag nog att köpa fler, för de är verkligen suveräna, och dessutom betydligt billigare än Diors. Normalt sett gillar jag inte snedskurna tuber, men här fungerar dessutom riktigt bra.


Givenchy Mirror Lipstick 715- Detta stift har blivit en riktig nudefavorit på senare dagar. Det här stiftet är egentligen urgammalt, jag misstänker att det har minst 8 år på nacken, men så länge det känns fräscht och luktar gott så bekymrar det mig föga. Stiftet är som ni ser vitt, men med ett normaltjock lager blir läpparna bara ljusare av detta, typ ljust hudfärgat, men absolut inte vitt. Det här stiftet har länge legat glömt i lådorna, men nu har det åter nått dagens ljus, och har visat sig vara ett suveränt bra komplement till lite tyngre ögonmakeup. Ja och egentligen heter det något annat tror jag, men det står inte vad på hylsan, och jag har bestämt för mig att det är något med mirror.


//Emma

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-28 22:29:50

Mmm! Tre smaskigt lyxiga läppgunksfavoriter! Funderade lite på vad jag hade slängt upp... Glam Shine från L'Oreal, Läppstift från Maybelline och ... ja, vad? Cover Girls läppstift, kanske... Hehe, inte lika glammigt. Tur att jag har dig! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-28 22:48:37

Ja jag vet, det blev väldigt glammigt, kanske lite väl... Kände att jag kanske borde slängt med en budgetfavorit med, men det var ju mina tre favoriter, och dessa är suveräna, både för själva produkterna och för färgerna. Sen är ju inte allt mitt sminkkonsumerande ens i närheten av att vara så lyxigt jämt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-01 00:12:46

jag tycker det är roligt! Mer lyx hos Sminkan!! :D

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-03-01 12:00:53

jag tror absolut att jag måste kolla lite extra i dior-hyllan nästa gång jag har vägarna förbi en taxfree!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-03-01 13:36:11

Oj måste missat att det var 3 favoriter jag tog bara en.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-03-03 20:59:00

Sminkan: Okej, men då är dte bra:)



Glamqueen: det tycker jag! du kommer inte att bli besviken, stiften är med bra!



Crazy Nails: Aha, du tog en, ja men det går väl lika bra! Mycket svårare dock, vet inte vilken jag skulle välja då...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela