Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Saphira

Publicerad 2009-02-13 20:59:46 i Boktema 2009,

Här kommer mitt smink på Eragon-temat. Som ni ser så tänkte jag Saphira för hela slanten. Alltså blått, blått och mera blått.


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Soft Touch Foundation Nude
Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20 och Abbot Everyday Minerals Perk Me Up    

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair Concealer

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Pink Swoon och MAC Mineralize Dainty

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och MAC Paint Pot Bare Study 
Ögonskuggor: MAC Mineralize Sea & Sky, MAD Cobolt och Isadora gleaming Eyeshadow Silver White

Highlighter: Isadoras minerlskugga Sapphire

Eyeliner: H & M blåa glittereyeliner

Mascara: Define-A-Lash Volume Black

Kajal: Isadora Royal Blue

Lösögonfransar: H&M Long med lim från Ardell

Läppar

Läppglans: Liparazzi Entourage



Jag började i inre ögonvrån med den ljusa skuggan från Sea & Sky, därefter den klarblå och slutligen, i yttre ögonvrån Cobolt. Alla dessa skuggor applicerade jag med fuktig pensel. Highlighter fick Sapphire från Isadora vara, mestadels för namnets skull. Därefter på med lösögonfransar och en linje med blå glittereyeliner ovanför. Blå kajal under ögat och svart mascara på fransarna. Rouge på kinderna, först Pink Swoon och därefter Dainty ovanpå, en alldeles lysande kombination om ni frågar mig. Läpparna fick lite ljus färg och framför allt glans med Entourage, sen var min temasminkning färdig. Fint tycker jag att det blev. Riktigt länge sen jag blev så nöjd med en blå sminkning faktiskt!

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-13 21:01:48

Jösses vad FIN du är i denna make! Jag har inte läst böckerna eller sett filmen men hela fantasy grejen fäster direkt när jag ser din make, otroligt fint!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-02-13 21:47:40

Åhh va fin du är! Superläcker blå färg! Jag har ju inte läst böckerna, så jag ser ju kanske inte tolkningen på rätt sätt, men safir ser jag ju!

Postat av: darling
Publicerad 2009-02-13 21:48:49

ÅÅÅÅ! Supertjusigt, inte bara mejken är fin utan även bilderna! Super deluxe!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-02-13 22:09:13

Jag säger bara WOW. Så otroligt vackert. (Ja hela du är ju vacker!) Jag tycker blått är lite knepigt så jag håller mig ganska ofta ifrån det, men när jag ser det här så blir jag lite inspirerad att prova igen. Skam den som ger sig liksom :)

PS Har inte läst böckerna men har sett filmen!

Postat av: suss
Publicerad 2009-02-13 23:34:33

alltså du passade så otroligt bra i denna sminkning! Du blev om möjligt ännu mera vacker!



Och sminkningen i sig var jävligt vacker, den måste jag nog sno en dag! imponerad!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-14 00:28:41

Sjukt snygg blå!

Och din hy, den är ju helt felfri!

Postat av: Leonie
Publicerad 2009-02-14 06:57:22

Superläckert! Kul att få både närbilder på ögonmaken och helhetsporträtt. Otroligt,sagolikt vackert skimret och lystern är.Du visar att blått ÄR flott :-).Och porträttbilden i mitten - wow, säger jag bara....

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-14 08:21:13

Du är så vacker att det gör ont! Jag vet ju att du är bäst i blått men herregud, så fint det blev den här gången. Nu är det denna som är min favorit! Helt fantastiskt! Saphira är väl den vackraste varelsen, eller hur var det nu? Du har uppnått det här!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-02-14 09:29:04

Underbart blått skimmer, verkligen safirblått!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-14 09:39:06

Vilka underbara blå nyanser! Och jag håller med dig - rougekombon blev super!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-14 12:15:15

Alexlyndra: tack! Vad kul:)



Marina: tack tack:) Tja, hon är en blå drake med skimriga fjäll, antar att det är det som är hela grejen... Inga specialeffekter som öron eller horn här.



Darling: tack, vad snäll du är! jag blir så himla glad när nån tycker att mina bilder är bra faktiskt!



Fru Choklad: Tack! Vad glad jag blir! Jag jag gillar blått, men det var länge sen jag gjorde en blå partysminkning, och länge sen jag blev så nöjd med en blå sminkning, så jag blev väldigt nöjd med denna! Klart att du ska köra blått, jag vill gärna se! Och filmen är med bra förresten... Boken är ju som nästan alltid bäst, men det är verkligen ingen dålig film!



Suss: Tack så mkt sötnos! Jag blev väldigt nöjd med den här sminkningen, och det skulle säkert du med bli, så sno bara!



Marie: Tack! ja jag tyckte att jag fick bra tryck i det blåa. Och tack igen! Men nej, den är långt ifrån felfri, möjligtvis så är min foundation felfri, för min hud är det verkligen inte;)



Leonie: Tack så mkt! Ja visst blev det fint och skimrigt! Blått är verkligen flott, så tycker du att jag lyckats få fram det så är jag mkt nöjd:) Och vad kul att du gillar bilderna...



Sminkan: Tack, du är en sötis! Tja, jag tycker att jag är bäst i grönt eller lila, men gillar blått massa med. Länge sen jag lyckades så här bra med en blå sminkning känns det som, det gjorde mig lite pepp på mer blått... Och ja, Saphira är den vackraste varelsen i hela Alagësia, iaf om man får tro henne själv:) Skulle ha skrivit det, men aj aj, hade bråttom när jag skrev.



Mayaline: Tack! ja det blev fint och skimrigt...



Adrasteiah: Tack! och ja visst blev den! Dainty är för orange på egen hand för mig, iaf om jag ska ha mer än ett minimalt lager, men tillsammans med rosa är den underbar! Sen försvinner alltid lite av rouget på mina bilder, blixten äter upp det... Färgåtergivningen är dock ganska korrekt, bara att det syntes lite mer i verkligheten.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-02-14 13:29:36

Oh, helt fantastisk sminkning! Gudomlig metalliskhet och vilken vacker mjuk välvdhet dina ögonbryn har! Skulle passa ypperligt på gala också :) Underbar rosig porslinshy, och så passande med ljusa, glossiga läppar till. Vackert!

Postat av: CC
Publicerad 2009-02-14 14:26:57

Åh vad tjusig du blev!! Speciellt den första bilden är wow. Mycket snyggt med det blåa o vilken porslinshy...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-14 19:57:19

Sofia: Tack så mkt:) Ja jag tyckte att det blev fint skimmer, och glittret gjorde ju såklart sitt! Haha, du vet att mina bryn är skitfula utan penna va?:) Har gjort ett inlägg om det på veckans bloggtema en gång, där kan man se den osminkade sanningen:)



CC: Tack! Ja jag tyckte att sminket blev fint, och bilderna med faktiskt...

Postat av: BE INSPIRED
Publicerad 2009-02-15 17:42:54

väldigt fin make!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-15 20:04:30

BE INSPIRED: Tack så mkt!

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-02-16 11:30:54

Kanonsnyggt! Underbar blå nyans!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-16 14:13:05

Inthemake: Tack så mkt snälla du!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela