Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Nail Prisms Golden Cinnabar

Publicerad 2009-02-26 14:24:39 i Naglar - duokromatiska,

Fia, som ju är en trogen och uppskattad läsare här hos mig, vill ha mer inlägg, till och med nagelinlägg, för att mota tristessen på jobbet. Okej. Här kommer det naglar ur arkivet bara för dig!  Tråkiga bilder på ett ganska speciellt lack. Och om du önskar fler kommer det fler! Du kanske kan få välja färg till och med! ;D

Ett polychromatiskt lack med skiftningar i brunt, koppar, oliv och guld. Väldigt speciellt! Sally Hansen har gjort många läckra lack! Ser ni hur det skiftar från bild till bild? Dessvärre fångade jag inte den lite golden olive-aktiga ton som också kan synas i vissa ljus.

Den mer orangegula ton den får i vissa belysningar är verkligen inte smickrande för mig. Tyvärr. Men lacket är ändå fint, tycker jag. Det är intressant att se hur det växlar med ljuset. Ändå är det ingen skarp skillnad utan mer en flytande. Färgerna glider i varandra på ett naturligt sätt. För mig är den kopparrosa den mest attraktiva färgen i lacket. Jag gillar det skarpt. Dessvärre är det som alltid med den här typen av färg så att mina fingrar bllir så rosa att det nästan är roligt. Ni ser ju själva. Katastrof! Det ser ut som jag skulle ha varit en av tvätterskorna som bykade och klappade i iskalla sjön och rykande bykkaret.Eller som om jag hade skurat golv i hela mitt liv. Med skurborste och en spann såpvatten. Varje dag i 30 år. Så ser mina händer ut om man tittar på färgen.

Det tog tre lager för att få det täckande. Lacket är dock lättlackat och penseln bra.

Kommentarer

Postat av: Fia
Publicerad 2009-02-26 16:07:25

Hahaha :D Underbar liknelse!

Ös på! Imse vimse svindel, jag är en vissen spindel, glä-rä-rä-rä-rä-lä.

Hmmm... Kanske något rött? Eller lila? Eller glittrigt? Vad fan, ta vad som helst, jag är lätt att tillfredsställa ;P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-26 16:31:43

Fia! Då tar vi lila!

Postat av: smoochie
Publicerad 2009-02-26 16:42:58

Meeera Sally! Meeera lack! Jag ligger här och lider av årets flunsa och behöver piggas upp :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-26 17:45:08

Smoochie! Ja, det kommer mer! Eller nu har det kommit ett till alla fall. Hoppas du kryar på dig. Influensa är så tråkigt...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-26 23:09:43

Wow, det är ju vackert ju! Tycker inte att du ser särskilt rosa ut, och oavsett hade dte nog varit värt det, för detta var riktigt fint och speciellt!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-27 09:27:04

Nej men jag missade det här inlägget totalt! Väldigt fin lack! Jag är riktigt sugen på ett sådant här lack som skiftar i olika nyanser/färger, riktigt häftiga är dem!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-27 09:46:55

Emma! Säger bara en sak: Shivon... :D



Alex! Ja, jag älskar en bra duochrome! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-27 15:50:09

Haha, ja okej. Shivon nästa ut vid omlackning:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-27 16:25:42

Emma! Ja, det vore kul att se det på dig!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-02-27 18:25:16

Jag har det också, gillar det inte speciellt mycket och jag har gul hud ton.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela