Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Amber Chrome

Publicerad 2009-02-19 15:05:28 i Naglar i korall&persika,

I brist på ögonsmink så slänger jag väl ut lite gamla notd ur det eviga arkivet. Det växt igen och är nu uppe i närmare 200 opublicerade inlägg. Det går dåligt för mig att få ut alla nagellack... Nå, här kommer ett av de tio Sally Hansen Chrome-lack jag äger. Amber Chrome.

Amber Chrome är en såadn där färg som verkligen inte klär mig. Men jag gillar den ändå. Den är utmärkt att ha som färg på tippar och även som helnagel, som här, om man kan bortse från hur den skär sig mot min rosa hy. Lite lik Shivon från Zoya på någpt sätt. Lika missklädsam men ändå fin...

Amber chrome är precis som resten av familjen högmetalliskt och lättlackat, ett lager räcker, det blir inte några ränder efter penseln att tala om och det torkar snabbt. Okej, helt slät och fin yta är det inte här, men det är inget underlack heller eftersom det bara är en swatch. Det är dock bättre än de flesta andra metallic-lack jag testat genom åren. Alla mina Chrome har faktiskt imponerat!

Kommentarer

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-02-19 17:45:10

den här gillar jag! gillar rosatonen i det guldiga!

jag tycker inte att den skär sig mot din hy, den är helt ok. kan tänka mig att den blir fantastiskt snygg på tippar.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-19 18:12:48

Det silvriga är mycket finare, men ja jag tilltalas mkt av chromelacken när jag hör dig. känns som att oj vad fort det kommer gå. sen vet jag ju att det inte riktigt är sant, för det är ju egentligen inte själva färglagren som tar upp tid för mig, utan allt runt omkring...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-19 19:12:12

GQ! Ja, det kanske inte är så dumt? Jag tycker om alla mina chrome!



Emma! Hahaha! Ja, i och för sig. Men det torkar fort och behöver inget överlack!

Postat av: neglelakkmani
Publicerad 2009-02-20 03:15:45

Jeg er veldig imponert over arkivet ditt! :)Chromelakkene er veldig fine, og utmerkede for Konad!

Postat av: Caroline
Publicerad 2009-02-20 11:57:01

åh vilken fint lack! Värsta glamour känslan :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-20 17:31:26

Neglelakkmani! Visst är de ba för Konad! Slår konads speciallack med hästlängder!



Caroline! Ja, kanske det är rätt fint. Speciellt som tipp, tycker jag.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela