Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora Galaxy

Publicerad 2009-02-27 15:31:53 i Naglar i lila,

Fia, det blir inte rött. Det blir mer lila och dessutom lila med glitterkänsla! Så, alla mina läsare, ur arkivet kommer här en notd med IsaDora Galaxy!

Det här lacket är en present från Emma P, min medbloggerska! Visst är de fint! Det påminner lite om Zoya Kotori i sin typ av glittrighet, men är ett ljust silverlila lack istället för blått. Om Kotori är blått glitter i svart bas är detta ljuslila glitter i silverfärgad bas. Typ.

Det blir som en gnistrande folie av silvergrått och rökiga lavendeltoner. Mycket tjusigt! Det täcker bra med två lite tjockare lager. Det blev lite tjockare och kladdigare än jag tänkt mig, jag var slarvig med penseln och ovan vid konsistensen. Tre tunna borde jag ha kört, så klart. Jag gillar lacket. Det är vackert och gnistrande utan att bli knalligt eller grällt. Det passar min hudton och lyckas vara milt på något sätt utan att bli tantigt. Det är glittret i det som gör det!
Men! Märk väl att detta inte är ett glitterlack egentligen utan ett folieliknande skimmerlack med stora skimmerpartiklar. Det är inte svårt att lacka av det. det går på en pad per hand, som vanligt. Inget svårt alls att ta bort alltså. På alla sätt ett lack jag kan rekomendera för den som gillar en gnistrande rökig lila färg på sina naglar!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-27 18:36:28

Galaxy är riktigt fint på dig snäckan! kul att du gillar det.

Postat av: Lucy
Publicerad 2009-02-27 21:50:05

You have such pretty nails. Love the nail polish. So shiny and glittery.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-27 22:14:59

Emma! Jag gillar det som fan!!



Lucy! Thank you! You are too kind! I love this polish, it was a gift from Emma, my co-blogger.

Postat av: Fia
Publicerad 2009-02-27 22:30:22

Gah, det är ju så stiligt :D

Upptäckte det lacket i höstas, då min pojkvän hade det stående i badrumsskåpet, i princip helt slut ;P

Det där får ju däremot dina händer som att du inte använt dina händer till något annat än att smeka vackra klänningar och korsetter i 30 år. Kungligt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-27 22:34:25

Fia! Ja, visst är det vackert! Jag had etur som ck min flaska av Emma! Jag gillar det verkligen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela