Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Februarikavalkad

Publicerad 2009-02-28 11:49:47 i Kavalkad,

Februaris kavalkad av makeuper visar några fantasisminkningar från boktemat, en hel del rosa från rosa temaveckan och så guld. Ja, lite annat med... Mina favoriter är drakarna, speciellt den gröna. Annars är det väl en ganska ordinär Sminkan-månad. Vad gillade ni bäst?
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.

Och min kära medbloggerska Emma har ju haft en outstanding månad med vackra, vackra fotd! Här är en sammanfattning:


Och så får ni dem som "ögon" också. Visst har hon varit extra tjusig denna månaden! synd att sista boktemat fick utgå eftersom Emma tyvärr är jätteförkyld. Vi kommer igen med våra boktips+sminkningar så snart vi kan och hinner!


Mer bilder på alla Emmas sminkningar hittar ni i kategorierna Emmas fotd och Boktema.

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-28 12:23:21

Av dina sminkningar så är mina favoriter (alla är extremt snygga och kreativa men några av dessa stycker verkligen ut i min smak):

Rad 3 bild 2 (rosa, älskar färgerna!)

Rad 3 bild 3 (gröna dragen, WOW)

Rad 11 bild 3



Av Emmas sminkningar så är favoriten:

Rad 2 bild 3 (kraftigt svarta)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-28 13:38:10

Alex! Jag är också väldigt förtjust i Emmas tolkning av Slytherin och min egen gröna drake! Där är vi helt överens!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-28 15:54:15

Många fina i februari! Av dina gillar jag din blåa drake och den knallrosa, och den rödrosa från igår bäst tror jag. Av mina så gillar jag min draksminkning, samt den gråsilvriga bäst...



Alex: Kul att du gillar den! Sminkan med tydligen, kan inte säga att den är någon personlig favorit dock.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-28 15:58:24

Och din Jadis med förresten, den är grym!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-02-28 16:23:27

Mja, ordinärt tycker jag nog inte. Dessa föll jag för;

Rad 1 bild 2 + 3

Rad 2 bild 2

Rad 6 bild 1 - urfin trots :o)rosa, du klär i detta

Rad 8 bild 1

Rad 10 bild 2

Drakarna såå coola, stilpoäng!

Emmas Slytherin, no more no less - krya på dig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-28 16:29:36

Emma! Jag är vldigt förtjust i din Slytherin!



Anonym! Kul att du hittade så många favoriter!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-02-28 17:02:33

vilken rolig februari det blev! och vad skönt att den månaden snart är över, in i vårvintermånaden mars! vad man längtar efter grönska nu..

dina drakmejker är ju helt bäst! såå roliga, de blev ju som självständiga varelser! haha, läste att du beställt Drakologi! min son köpte Magikologi med egna sparpengar i somras, helt seriöst övertygad om att han skulle bli trollkarl när han blev stor. Nu ska han bli spion. Fast han gillar drakar fortfarande, köpte hem Aragonböcker att läsa!

Back to topic: jättekul att du har testat så många olika rosa mejker! Du gör det så coolt också, knalligt och maffigt! jätteinspirerande! ha det så bra! nästa vecka börjar vardan igen..

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-02-28 17:04:00

och det var förstås jag som blev anonym däruppe!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-02-28 18:06:40

Älskar dina månadskollage, så mycket färg och inspiration!

Mina favoriter: 1 och 2 på rad 1, alla på rad 2, den rosa på rad 3, alla på rad 5, nummer 3 på rad 6, alla på rad 9, och så de knalliga på rad 11 och 12.

Av Emmas så tycker jag att den gröna och den svarta, "spetsiga", är riktigt vassa!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-28 22:39:02

GQ! Visst är drakarna roligast! Och jag köpte också magikologin, så klart! Och Vampyrjägarens handbok! Jag älskar den serien! Böckerna är så fantasieggande och vackra, till och med för oss medelålders tanter! ;D



Mimmi! Oj, vad många. Jag känner mig smickrad!!

Postat av: Katta
Publicerad 2009-02-28 23:53:02

Jag gillar sminkningen på rad 10 nr. 2 bäst för den gav mig vårkänslor :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-01 00:13:45

Katta! Ja, den var mild och fin...

Postat av: Marie
Publicerad 2009-03-01 00:42:36

Love love love kavalkaderna! En hel inspirationsbibel!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-03-01 14:04:48

Marie! Visst är det kul med en kavalkad!

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-03-01 15:55:56

Rad 11 och bild nr 3 drogs jag till på en gång! Underbara färger och jag tänker direkt på paraplydrinkar. Även rad 12 och nr 3 var ju läcker! Gillar't.

Postat av: SHORTY
Publicerad 2009-03-03 17:45:20

fasen vad snygga ögonbryn hon hade!! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela