Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emerald City Sally Hansen

Publicerad 2009-02-17 23:40:57 i Emmas NOTD i blått och grönt,

Jag ligger efter med NOTDerna som Sminkan så rart påpekade för mig tidigare ikväll. Jag har i ett svagt ögonblick lovat en NOTD med Emerald City från Sally Hansen, ett mycket vackert grönt lack, som inte är helt lätt att få tag på, och därför inte heller helt billigt. I ärlighetens namn så är det dock inte på något sätt omöjligt och inte heller är det svindyrt. 120 kronor betalade jag på Ebay för denna juvel, och det är ju som ni vet 20 kronor mindre än vad OPI kostar på Kicks. Alltså en helt okej peng för ett mycket vacker lack.



På bilderna ser ni tre lager av Emerald City ovanpå två lager av Orly Bonder, samt med ett lager Redi Top Coat ovanpå. På några bilder har jag dessutom piffat till det lite med några nagelstickers, även dessa från Ebay. Nagelstickers är så himla bra tycker jag! Jag kan liksom inte frihanda, men klistra dit klistermärken och lacka ovanpå, ja det klarar jag. Visst blev det lite som blommor på en gräsmatta? Det var i alla fall det som var meningen och jag tyckte det blev fint. Kan ju även tillägga att mina bilder är ganska crappiga här, jag hade lite brådis när jag fotade. Lacket är lite gräsgrönare än vad som framgår, men ljuset var sådär jnär jag fotade, så resultatet blev därefter.



// Emma

Kommentarer

Postat av: suss
Publicerad 2009-02-18 00:11:39

gud en sån vacker grön!

Postat av: Therése
Publicerad 2009-02-18 00:17:21

Det var verkligen en jättesnygg grön färg. Gröna lack kan vara så grymt fina!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-18 06:32:47

Hur fint som helst! Verkligen en trevlig grön! Jag är med i EC-fan club nu! Och sött med blommorna!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-02-18 07:01:13

Snygg grön färg. Det blev jättefint med blomman på gräsmattan.



Jag gillar också klistermärke, det blir precis så snyggt som jag önskar utan en massa arbete och kladd.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-18 10:09:32

Suss: Ja visst är det!



Therése: Ja det är suveränt fint, jag är mkt svag för gröna lack:)



Sminkan: Ja visst är det! Ha, klart att du är, säg en grön fanclub du inte är med i... Ja det blev fint, de jag fick av dig vet du. Har en ros på en nagel nu, så ett stort tack för dem!



Sminkjante: Ja det är en kalasfärg! Och blommorna gjorde sig på. Precis så känner jag med! Vem sjutton orkar frihanda när man kan klistra dit perfekta dekorationer?:)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-18 15:24:29

Åh herre, dessa mörkgröna lack med skimmer gör mig knäsvag. Dem är helt outstanding!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-18 22:13:38

Alexlyndra: ja visst är det vackert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela