Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dragon Magic

Publicerad 2009-02-13 16:18:47 i Boktema 2009,


Här kommer min tolkning av fredagens boktema! Emmas dyker upp senare ikväll. Eragon utan drakar och magi är ju helt otänkbart. Och de båda sakerna hör ju ihop väldigt intimt. Här är min tolkning av veckans tema, Eragon.

Tre pigment från Fyrinnae, Dragon Magic, Dragon's Wing och Dragonskin har fått skapa min gröna drake.
Jag började med en bas av Dignity, en krämhighlighter från Face. På den lade jag Dragon Magic på yttre delen av ögonlocket. Dragon's Wing på inre delen av ögonlocket och upp längs brynbenet. Och så Dragonskin som "highlighter".

Under ögat lade jag mer Dragon Magic och så målade jag svart kajal från MUS som inliner. Mascara. Och ögonbrynet fyllde jag i med en mörkblå penna fram IsaDora, Indigo, och lät rulla ut i en liten snurr som symboliserar drakens öra eller horn eller vad det nu är de har på sidan av huvudet. Mina drakar i alla fall.

Jag är själv väldigt nöjd med min drake. Tycker den klär mig, Jag är en liten drake på vissa sätt. Sen vet jag också att Saphira är blå, tro inget annat. Men min drake är grön som drakar ska vara. Och min drake är minst lika magisk. ;D

Kommentarer

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-02-13 16:45:41

Hur läckert som helst!!! Vilka fantastiska gröna nyanser. Jag håller med dig om att du ska vara väldigt nöjd :)

Postat av: Carro
Publicerad 2009-02-13 16:49:09

läckert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-13 17:48:23

Så fint! Älskar din drake, den är så häftig med sina hornöron! Dessutom så är det toppenfina färger, med riktigt draklika namn!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-13 18:09:15

Make som går in i alla fantasyfilmer, helt klart (jag vet att det är boktema, men där syns ju inte makeups ;D)! Helt otrolig tolkning på draken. Drakens öra la sig snyggt vid ditt ögonbryn. Sen är det ju väldigt passande att du använt skuggor som alla heter något med dragon. ;)

Postat av: Emma
Publicerad 2009-02-13 18:16:35

Vad kul! Det är så roligt att kika in här och se makeup som blir till konst! Trevlig helg!

Postat av: Therése
Publicerad 2009-02-13 19:18:33

Alltså... du och din fantasi... Du är helt amazing!!! Jag blir helt salig varje gång du visar upp dina härliga sminkningar! Jag vill se meeer! hahaha ha en underbar kväll nu och kom ihåg att du är verkligen sk*tduktig!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-13 19:25:20

Vilken grym makeup! Djup. mörk. skimrande, ... grön! Gillar verkligen att det både är teal-grönt och murrigare gräsgrönt.

Postat av: CC
Publicerad 2009-02-13 19:27:02

Nu är du tillbaka i ditt esse ser jag :) Väldigt snyggt, jag gillar hornet på brynet, vilken kreativ sminkning!

Böckerna låter mysiga också, fast jag inte läst dem. Men drakar är så fina...

Postat av: Fia
Publicerad 2009-02-13 19:30:38

Helt underbart!

Jag älskar din tolkning! Du är helt fantastisk duktig. Fredagar har verkligen blivit ännu bättre sen det här temat startade!

Postat av: Lina
Publicerad 2009-02-13 20:01:43

Helt fantastiskt, otroligt fina färger!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-13 20:03:28

Mayaline! Visst blev min drake fin! Jag äslakr Fyrinnaes Dragon-skuggor!



Carro! Tack!



Emma! Jag gillar också hornöronen!



Alex! Visst var jag listig när jag valde namnen på skuggorna! :D



Emma! Tack! Det var en av de finaste komplimnager jag någonsin fått!



Therese! Åh, tack! Det bara haglar komplimanger nu! Vad glad jag blir att du säger så! :D



Marie! Ja, grönt och drakar hör ihop i min värld!



CC! Ja, drakar är fina! Jag har inte hunnit igenom alla tre böckerna jag heller, men det blir någon gång. Vill ju veta vad som händer!



Fia! Tack! Vad härligt att höra att du gillar vårat tema! Jag och Emma gillar också våra fredagar!



Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-02-13 20:57:25

vilken härlig drake du blev! trevlig och farlig på samma gång!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-02-13 21:46:13

WOW! Jag studsade! Så sabla störtläckert! Verkligen en drake! Va mycket bra böcker du läser.. jag gillar också typen av böcker med drakar, älvor och väsen, lite magi osv. Så himla myxigt att läsa... har du läst Avalons Dimmor (tror jag den hette). Är ingen bokmal men gillar ändå att alltid ha åtminstone en bok på gång, nu har ni tipsat mig om mycket som jag måste läsa! De där vampyrböckerna är defenitivt nåt för mig också... måste försöka göra nåt åt min bokkonsumtion... den alldeles för låg. Sminkningen är heeelt underbar!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-02-13 22:12:17

Läckert! Grönt är en personlig favorit när jag sminkar mig så det var inte svårt att gilla den här sminkningen. Grejen med ögonbrynet blir pricken över i. Och drakar!!!!! Vem gillar inte dom! Drakar och vampyrer ska det vara :D

Postat av: suss
Publicerad 2009-02-14 00:39:49

gud vilken häftig! önskar jag vore så kreativ..

Postat av: Leonie
Publicerad 2009-02-14 06:49:38

Det är alltid så kul att titta in till dig eftersom du varierar dig så mycket,jag blir ofta överraskad ( på ett positivt sätt), det ger inspiration och energikickar. Den här sagomaken är fabulös!Färgerna är underbara, vingen som förlänger ögonbrynen är så läcker.Mucho bien!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-14 08:28:46

GQ! Precis! Jag gillar min drake jag med! Känns som en magisk förlängning av min personlighet! Snäll men lite grinig. :D



Marina! Avalons Dimmmor är fantastisk! Verkligen en bok att rekomendera! Du vet ju hur det är, jag nåste läsa ungdomsböcker i och med jobbet. Eller måste, jag tycker det är roligt, men jag ska ju vara uppdaterad. Och de böcker vi presenterat är ju ungdomsböcker i hög grad. Både Eragon och Twilight-serien har elever tipsat mig om. :D



Fru Choklad! Klart det ska vara grönt och drakar! En perfekt kombination!



Suss! Du är väl kreativ? Jag tycker du alltid har en massa spännande sminkningar!



Leonie! Tack! Vad roligt att höra! Jag är själv så nöjd att jag nästan är lite odräglig! ;D

Vad roligt om det fortfarande kan vara spännande att titta in hos oss. Ibland tänker jag att två år med mitt öga kan bli rätt tråkigt, men tack och lov så finns ju Emma nu också så det blir lite variantion på det viset.

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-14 09:33:12

Oj oj oj! SÅ läckert! Verkligen smink förvandlat till konst!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-14 11:09:15

Adrasteiah! Tack! Vad roligt att du tycker det!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-02-14 13:37:04

Gosh, du är verkligen fantastiskt duktig! Älskar att du använt skuggor med draknamn :) Drakfjällskänslan är spot on. Ögonbrynet är SÅ läckert! Vet inte vilken drake jag älskar mest ;)

Postat av: Frida
Publicerad 2009-02-14 23:36:06

Vilket passande namn, Dragon Magic. Verkligen fantastiskt snyggt!

Postat av: Karin
Publicerad 2009-02-15 00:55:21

Häftigt! Det där gjorde du underbart!

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-02-15 08:42:54

GAH! Åh så coolt! Helt underbart! Jag gillar din drake minst lika mycket som jag gillar Saphira! WOW! Och blicken på den sista bilden... ÅH!

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-02-15 08:43:05

Meeeer sådant här!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-15 09:25:07

Sofia! Gröna draken är bäst! Absolut!



Frida! Ja, jag visste precis vilka skuggor jag ville använda!



Karin! Tack!



RQ! Vad kul att gillade den! Och visst kan du få meeeer! :D

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-02-16 11:30:13

Ahh mehh duuu, det blir ju bara bättre & bättre...du är bara helt galet kreativ!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-16 17:52:15

ItM! Ja, det började bra, eller hur! Bästa draken är första draken! Drakar ska vara gröna!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela