Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Cherish

Publicerad 2009-02-24 18:08:03 i Naglar i grönt,

Arkivtömning pågår! Här kommer ett grönmetalliclack från China Glaze. Har legat till sig sen början av januari...

Det ljusgröna lacket från China Glaze Romantique-kollektion. Vackert va? Men lite strimmigt av penseldragen.
Det är ganska tjockt och lite knepigt att få en slät, fin yta på.
Ett lager räcker utan problem för full täckning och torktiden är snabb. Jag tycker lacket är ganska fint faktiskt och tror nog den kommer användas mer än en gång. Jag gillar den lite pistagenötsgröna tonen som är bara en aningens för gultonad för att vara mintgrön, i alla fall i viss belysning. Min pappa hävdar att detta lack ha samma färg som anemiska pelargonblad och det stämmer. De första, ljusgröna bladen som kommer på pelargonerna innan solen riktigt fått fjutt på fotosyntesen men det ändå är ljust nog för att bli grönt... Så ser den ut.

Kommentarer

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-24 19:40:15

Jag har inte köpt ett enda lack från Romantique-kollektionen ännu! Funderar på om jag inte skulle slå till på Sally Hansens Chromelack istället. Men Cherish är fint, ingen tvekan om det!

Postat av: Therése
Publicerad 2009-02-24 21:13:16

åhå! Här var då ett tjusigt och härligt vårgrönt lack! Me like. Däremot förstår jag inte hur du orkar göra så många omlackningar varje dag?! Fast jag klagar inte ;) alltid roligt att få se hur nagellacken ser ut på så man vet när man ska inhandla lite nytt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-24 21:39:09

Det här lacket tycker jag är jättefint, tror att det får följa med vid nästa beställning...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-24 22:21:51

Adrasteiah! Jag gillar dem jag har men Sally Hansen gillar jag mer...



Therese! Men det här var ju från januari... :D



Emma! Ja, låter bra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela