Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Barielle Date Night

Publicerad 2009-02-18 18:31:16 i Naglar i grönt,


Snabba bilder tagna under lysrörsrampen, finns inget dagsljus nu men jag måste ju få visa min nya kärlek Date Night!

Hon kom på posten idag. En RAOK från Vampy Varnish. En helt osjälviskt givet nagellack alltså, utan att få något i gengäld. Bara för att hon vet hur mycket jag älskar grönt. En god människa! Och visst älskar jag Date Night!

Visst är det vackert? En djupgrön färg som inte är så uppblandad med svart eller blått som vissa mörkare gröna (Gussied up Green t.ex) men den blir inte illigt gräsgrön heller. Den balanserar perfekt på den där härliga, juvelgröna eggen och lyckas vara djup nog för mig att älska men grön nog för att inte gå obemärkt förbi. Och rent grön! Förstod ni hur jag menar? Något mörkare än t.ex Emerald City som Emma visar här.
Kanske är detta den perfekta gröna? Fast jag har en till grön kandidat som jag hade tänkt lacka om till idag, Gucci Green, so nu fick vänta en dag eller två. Det ska bli spännande att se hur olika de är.
Date Night har en utmärkt pensel, den täcker med ett lager, dock lite kraftigare lager då, och det är bra kontroll vid lackningen. Det torkar fort. Det skirar fint. Det är grönt. Vad mer kan jag säga? Tusen tack, Kelly på Vampy Varnish!

Jag ska försöka ta dagsljusbilder imorgon och uppdatera det här inlägget. Borde hinna det... Hoppas jag alla fall. Annars dröjer det nog inte länge till nästa gång jag ger mig på det här lacket. Så vackert! Så vackert! Så vackert!!

Dagsljusbilder!!

Bara att klicka upp!

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-02-18 18:36:11

läckert som fasiken.

Postat av: en censurerad badis
Publicerad 2009-02-18 18:36:54

<---de va din finlandssvenska gunkkollega vars namn censurerades.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-18 18:42:43

Badis! Ja, man blir censurerad här titt som tätt... Jäkla blogg.se-trassel... Men visst är lacket ljuvligt!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-02-18 18:51:09

Riktigt fin grön färg och sött med blomman :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-02-18 19:00:11

Vad underbart det är. Vet du var man kan köpa Barielle lacken? Jag har varit på jakt efter dem sedan jag såg flera andra läckerheter på en blogg.

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2009-02-18 19:00:24

Jättesnyggt, ytterligare en lemming är född. Hur många gröna nagellack kan en flicka ha? (enkelt- lika många som sandkornen i Saharas öken.. ;-) )

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-18 19:07:22

Det är murrigt utan att vara mörkt alls, verkligen jättefint!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-02-18 19:11:59

Iiiih! Vad fusk! Ååååh, vill också ha!

Postat av: neglelakkmani
Publicerad 2009-02-18 19:26:18

Den er knallfin! Og omtrent umulig å få tak i, sukk.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-18 19:30:31

Jösses alltså! Helt otroligt snygga dessa mörkgröna med skimmer är! Jag sa detsamma till Emma om hennes EC. Oj jag avis jag blir på er!

Postat av: *Sanna*
Publicerad 2009-02-18 19:59:17

Så otroligt gulligt av henne!

Vilket fantastiskt grönt lack! Precis så här ska ett grönt lack se ut! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-18 20:50:49

Jag är sååååå avundsjuk! lika grön som lacket, som för övrigt är fantastiskt vackert! Helt underbar färg, och så snällt av kelly att ge dig ett!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-02-18 21:04:16

Viken underbart härlig grön färg. Dagsljusbilder vore toppen!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-02-18 21:05:53

Jättehärlig färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-18 21:42:28

Mayaline! Visst är det!



Sminkjante! ALU hade en länk till ett ställe i sin blogg. Dessvärre såldes inte Date Night där så jag har inte lagt det närmare på minnet. Men det går säkert at tleta rätt på.



Pixelpig! Grönt är verkligen en färg som får en helt tokig! Jag kan tänka mig hur många gröna lack som helst!



Marie! Helt klart ett favoritlack!



Adrasteiah! Ja, det är enastående vackert!



Neglelakkmani! Ja, jag hade aldrig trott det skulle kunna bli mitt! Jag är så lycklig!



Alex! Finns inga bättre lack än gröna lack!



Sanna! Det är tokfint! Och nu vill jag snart få på Gucci Green också, så man kan se hur de skiljer sig. Men jag kan ju inte lacka om innan jag hunnit fota detta i dagsljus...



Emma! Just nu känns detta som det ultimata gröna!



Kajalen! Jag kommer, självklart, göra mitt bästa!



Anonym! Ja! Så otroligt läckert!



Postat av: Ika
Publicerad 2009-02-18 22:23:30

Behöver jag säga att jag är grön av avund? ;) Jämrans läckert lack! Det ser verkligen ut som det perfekta gröna lacket.

Postat av: Lina
Publicerad 2009-02-19 00:54:31

Åhh Date night är så fin! Varför kan inte Barielle sälja på något lämpligt ställe?

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-02-19 01:46:02

Då var det dags för mig och mina mindre begåvade frågor igen: Vad betyder nu "RAOK", då?

Jag lever efter devisen "om man inget frågar får man inget reda på".

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-19 06:15:18

Ika! Jag förstår avundsjukan, tro mig! Och det är ju perfekt!!



Lina! Ja, varör ska det alltid vara så svårt med gröna lack?



C-I! Random Act of Kindness. Helt galet snällt av Kelly att ge mig lacket. Och helt utan anledning. Fantastiskt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-02-19 09:06:35

wiiie! GRATTIS! Visst är det bara så bäst! Jag är kär i det!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-19 15:39:34

Sanna! detta kan vara det ultimata gröna!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela