Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vanilj och romrussin

Publicerad 2009-02-26 14:34:18 i Läppar,


Burgundazzle från CoverGirl över MAC Media. Väldigt snyggt i teorin!

Ja, i teorin alltså... I praktiken vägrar Media samarbeta med mig vad jag än gör... Jag skulle så gärna vilja att det funkade mellan oss båda. Media har en av de snyggaste djupröda nyanserna som finns och jag vill så gärna ha det på mig ofta! Men, läpparna blir uttorkade, färgen blir ojämn och allt är misär. Därav min tanke att lite gloss skulle fixa biffen. Härliga, mjuka glosset från Covergirl alltså.
Hahahaha, skrattade Djävulen. Inte funkade det heller. En ljuvlig doftblandning av vanilj och romrussin kittlade min näsa, men blev det jämnare? Nej. Mjukare blev det, i alla fall tillfälligt, men mina läppar sprack av denna kombination också. Glosset försvinner nämligen efter en stund medan läppstiftet biter sig fast som en sorts vampyr som suger saftighet och ungdom ur mina läppar. Två förtvinade russin blir kvar...

Kommentarer

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-02-26 14:46:16

Köp MAC:s Prep&Prime Lip-primer. Den har jag till alla mina MAC-, NARS- och andra torra läppstift och det fungerar utmärkt! Med den primern går det till och med att enbart ha läppenna som läppstift (eller snarare läppFÄRG, i detta fall :) ). Den fungerar egentligen till allt torrt man kan tänka sig att lägga som färg på läpparna. Skitbra!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-02-26 14:51:21

PS. Till IsaDoras och andra "blötare" läppstift fungerar inte nämnda primer (i alla fall inte på mig). Det blir för "blött" och läppstiftet rinner i stället ut. Jag tycker att denna primer i första hand fungerar som mjukgörare; och även som primer i bemärkelsen "hålla kvar färgen längre" tycker jag att den enbart fungerar till torra stift (och till läppennor, som sagt). DS.

Postat av: Fia
Publicerad 2009-02-26 16:09:01

Älskar färgen som fan. Vad synd att det ska bli sådär. Det kanske måste smöras för läpparna ordentligt ett par dagar för att det inte ska terminera läpparna totalt?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-26 16:29:44

Miss Pussy! Tack för tipset. Kanske ska ta det till mig, vi får se. Måste undersöka om jag kan hitta ett mörkt, snyggt stift som är mjukare först. NAckdelen med en läpprimer från MAC är ju priset och visst, jag har tre stift från MAC men bara två av dem är så här torra. Men jag ska absolut överväga det. Jag är ju annars sjukt svag för mjuka, lena stift som Maybelline och IsaDora...



Fia! Ja, det är väl så. Och så ska man smöra för dem efter också... Men en kväll så där till fest kan det ju funka!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-02-26 17:22:10

Hehe, själv är jag mer förtjust i torra+primer då de sitter bättre&längre. Fast sedan är jag generellt en sucker för vattenfast smink och allergisk (inte bokstavligt :P) mot smink som försvinner av tårar och gnugg :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-02-26 17:23:44

Riktigt snygg färg :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-26 17:43:46

Miss Pussy! Ja, jag ä ju tvärtom... :D



Sanna! Jo, det håller jag med om!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-02-26 18:57:13

Säg till om du ger upp! Jag skulle inte bli alltför ledsen av att få äga "en sorts vampyr som suger saftighet och ungdom ur mina läppar" :D

Postat av: ♥ Frida
Publicerad 2009-02-26 19:00:04

AAAH, vilken snygg lila! Jag är kär!

Postat av: ♥ Frida
Publicerad 2009-02-26 19:00:58

Såklart kommenterar jag fel inlägg också. Det var inlägget ovanför jag syftade på! :)

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-02-26 20:09:35

Vad synd att det inte funkar, färgen är verkligen stunning! (Kom inte på ett bra motsvarande svenskt uttryck...)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-02-26 20:32:51

Vilket skit! Det låter för illa! Ja, det är ju de här bottennappen som producerar de roligaste inläggen! Jag skrattar högt!

Jag vågar mig nog inte på något av MAC:s matta läppstift, iaf inte om man ska betala för de jobbiga egenskaperna... Jag är övertygad om att du hittar ett liknande i ett annat märke. I övrigt är jag inte jätteförtjust i Make Up Stores grejer men läppstiften brukar väl vara omtyckta?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-26 22:11:09

Miss Pussy! Om jag hittar ett i samma färg som passar mig så är detta ditt! :D



Frida! Helt okej! Och ja, det nagellacket är något extra!



Mimmi! Ja, de tär ju den färgen ja vill ha på läpparna...



Marie! Så sant... JA gär bäst när jag är lite bitter... :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-26 23:20:52

MAC media historien är lite sorglig faktsikt, för det är ju en sån vacker färg! Du borde nästan köpa MACs läpprimer och se om det funkar med den, jag vet ju att du vill använda detta stift massa;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-27 09:45:37

Emma! Samtidigt hndlar det om rätt mycket pengar för att kunna använda ett läppstift. Tycker det är oanständigt av MAC att skapa läppstift man måste ha extrautrustning till i form av primers. Men vem vet, jag kanske testar. Men funkar inte det ska jag ha en vendetta mot MAC som bara gör mig besviken hela tiden.... Okej, liten överdrift, innan någon hackar på mig viftar jag min vita flagga och rabblar Rubenesque och Teal, Rubenesque och Teal... :D

Postat av: stephy
Publicerad 2009-02-27 11:05:59

färgen var verkligen helt underbar! men förstår vad du menar, torra stift känns verkligen hel mysko på läpparna, jag vill kunna smeta dom mot varandra utan att det känns som sandpapper.

och primern är väl ganska dyr? hittar du en lösning som är bättre än en dyr primer let me know! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-27 13:22:25

Ja jag håller helt med dig, det ska inte behövas en primer för att man ska kunna använda MACs matta stift... Men det kanske ändå kan vara en lösning. Eller så går du på ny stiftjakt helt enkelt:) Inte hos MAC då alltså...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-27 13:32:32

Stephy! Ja, precis. USch för torra läppar...



Emma! Precis. Och detta är inte ett matt stift heller. Det är ett Satine, tror jag de heter alla fall. Alltså bara crappig produktformula från MAC:s sida.

Postat av: inthemake
Publicerad 2009-02-27 16:23:57

Riktigt trist att det inte funkar, för hur snyggt var det inte liksom;)

Postat av: Vampy Varnish
Publicerad 2009-02-27 19:51:35

Hi Sminkan,

I was so excited awhile back because I got some MAC stuff and they accidentally shipped me Media and didn't charge me! Yay for free makeup haha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-27 22:22:39

ItM! Exakt...



VampyV! Oh, you're a lucky girl! I wish I hadn't paid for this one since it dries my lips and make them look unattractive. But the color... ah, magnificent!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-02-28 00:30:49

Antar att du provat med att ha läppbalsam under... Jag har köpt en läppolja som jag tar på just när jag ska ha så torra läppstift, men den kostar också rätt mkt. Håller med dig, man ska inte behöva lägga extra pengar på sådant, tycker man!!!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela