Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Apoliva

Publicerad 2009-02-28 15:22:28 i Hud och hand,


Jag fick för ett tag sedan en massa Apoliva att testa. Har också gjort det men inte skrivit något. Dags för det! Jag fick två dagkrämer och en nattkräm, duschkräm och body lotion. Duschkrämen har jag använt upp, men kan inte säga att den blev en favorit. Det var inget fel på den, men heller inga stora förtjänster. Lite tråkig doft och inget mega mysigt med den. samma gäller deras body lotion. Den är bra, dryg och trevlig, men kanske inte något som kommer slå sig in på badrumshyllan permanent.
Dagkrämerna då? Jag kan inte säga så mycket om nattkrämen för den har jag inte provat än, men det kanske kommer ett inlägg om den med snart, vem vet?
Jo, dagkrämerna är helt okej. Ni som "känner mig" vet att jag oftast använder Nivea Soft i anisktet. Den är bra för mig. Den är betydligt fetare än dessa båda små krämer, så jag måste använda mycket, mycket mer av de här. Den i blå tub är min favorit. Den är lite kratigare än den i grön tub. Självklart, kan tyckas då den är för normal till torr hy. Jag brukar tvätta asniktet och sen ösa på med den här så det ligger kvar en hinna på anisktet, vänta några minuter så det hinner sjunka undan och sen lägga på en gång till. Det blir rätt bra. Huden känns len och återfuktad och jag har inte fått finnar eller kvisslor. Prima kräm alltså! Men inte så dryg. Just mängden jag får ta för att få en återfuktad känsla blir ju rätt odrygt i längden.

Den gröna är för normal till fet hy, har betydligt lättare konsistens och känns alltså inte som en kräm för mig. Jag vill ha lite mer helt enkelt. Den doftar, precis som alla Apolivas produkter, lite melonigt, vilket jag hatar och här är doften mer påtaglig än på den blå krämen. Den funkar dock säkert bra på sommaren när man vill ha en lättare kräm eller för någon som är lite yngre och har fetare ansiktshud. Jag är ju faktiskt medelålders och inte tonåring....

Deodoranten kan jag också passa på att berätta om när jag ändå skriver. Den luktar samma melon som krämen och det gillar jag alltså inte. Dessutom har den en enorm kula.

Den tar ju hela armhålan i ett svep, vilket är bra, men den är i största laget tycker jag. Dessutom är det väldigt vått efter den. Massa deo helt enkelt. Tar tusen år innan det torkar och det gör att det lätt blir fällningar på kläderna. Den håller dock bra. Ingen risk för fukt och lukt de närmaste 24 timmarna. Men det är ju samma sak med de flesta deo? Kan inte säga att den är bättre än min vanliga från Dove. Som deo betraktat är den inte sämre heller, bara det med torktiden då, som jag uppfattar som ett irritationsmoment när man har duschat på morgonen. Man vill ju inte vänta hur länge som helst på att den ska torka. Den släpper alltså för mycket produkt när man rollar, så om man i prosuktutvecklingsteamet kan lösa det vore det absolut en produkt jag kunde tänka mig att köpa.
Det var det. Apolivas blå dagkräm och deras handkräm är mina favoriter från märket so far. Vilka favoriter har du?

Kommentarer

Postat av: Tanten
Publicerad 2009-02-28 16:03:27

Bats deo är den bästa och jag håller fast vid den.

Tyckte om degreé förut.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-28 16:27:08

Tanten! Jag använder allt möjligt men märker ingen större skillnad. :D

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-02-28 18:50:32

Tyvärr funkade inte Apolivas ansiktsvård alls för mig :-( Jag har i och för sig väldigt känslig hy så det kanske beror på det, men jag, som aldrig får finnar fick såna där böldlika djupt liggande finnar som gör jätteont. Inte kul med andra ord! Däremot tyckte jag om både deras duschcrème, bodylotion och deo (även om jag kan hålla med dig om att doften är acceptabel men inte särskilt upphetsande...)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-02-28 19:22:39

Okej, jag fattar varför den tog slut snabbt:) Kul att du hittade några favoriter iaf... kan inte säga att jag har några från apoliva direkt. jag använder rengöringen just nu, men det är för att den var billig inte för att den frestade mig på ngt annat sätt. ceratet är rätt bra iofs...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-02-28 22:32:12

Makeupoholic! Åh, så alldeles förskräckligt! Jag kan inte säga att detta är bättre än annant jag provat, men inte sämre heller. Helt okej. Men jag vet hur det känns att reagera på produkter. Apolivas schampoo t.ex...



Emma! Ja, man för ösa på av den! Ska återgå till min niveakräm snart. Det är ändå det mest välgörande för mig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela