Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Violin Hours

Publicerad 2009-12-23 11:37:28 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,


Inspirerad av Emmas gröna sminkning från igår och av snön utanför har jag skapat den här sminkningen. Här har jag använt mig av en massa fina skuggor och pigment från favoritmärket Brite Bird. Det är skuggorna Hours och Parad-ice, pigmenten Violin och Fair Lady. Förutom det är det en grön kajal från Barry M och lite nageldekorationsstrass. Alla skuggorna är handgjorda av Sanna som driver Brite Bird.
Grunden för makeupen är en krämhighlighter från Face, Dignity. Den applicerades från frans till bryn.

Först lade jag Hours, den mörkgröna skuggan, på två tredjedelar av ögonlocket. Jag lät den följa vecket i globlinjen en bit längre in än jag lade den på ögonlocket. Sen tog jag Violin och målade på inre delen av ögonlocket. Parad-ice i inre ögonvrån och upp mot brynet och sen Fair Lady på yttre delen av brynbenet under brynet.

Svart kajal som inliner. Den är från Make Up Store och helt enasteånde då den faktiskt fäster på slemhinnan. Love! Under ögat har jag den gröna pennan från Barry M. den är vattenfast. Mycket trevlig faktiskt, och hållbar. Lite grön gel-eyeliner längs övre fransraden och så strass fäst med franslim. Mascara, Telescopic från L'Oreal, och brynskugga. Inte så tokigt va? Jag tyckte det blev en trevlig och harmonisk look.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-23 11:48:31

Åh, vad fint! violin och Hours ser ju ljuvliga ut ihop, superfint!!! Väldigt fint med strasstenarna dessutom, men det fattar du nog att jag tycker;)

Postat av: CC
Publicerad 2009-12-23 12:16:26

Väldigt fint...Lite drömskt o vintrigt :)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-12-23 12:49:53

Så vackert, vilket skimmer, lite sagoliknande, tänker på skog och nysnö =)Blir så sugen på att köpa strasstenar, de gör verkligen en kick till sminkningen...

Postat av: Susanne
Publicerad 2009-12-23 13:15:28

Superfint! Isigt som en vinterskymning.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2009-12-23 14:03:40

Vilka underbara färger. Skuggorna ser riktigt fina ut. Måste ta mig i kragen och beställa från Britebird snart. Tror jag tar mig ett kik redan nu. Hennes gröna skuggor måste jag ha! Allihop!



Är det Darkest Shadow du har som kajal på slemhinnan?

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2009-12-23 15:50:44

Jättesnyggt1 Hours måste jag kika närmare på. God jul till dig och Emma. Kramar från Helena

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-23 16:35:54

Emma! Visst passade de bra ihop! Jag älskade kombinationen! Klart du gillade strassen, och den här gången blev det inte så snett heller. :D



CC! Tack! Jag gillade det här själv. Kändes väldigt vintrigt och fint.



Linda! Ja, strass är ganska kul, men ibland blir det helt fel när jag ska klistra dit dem. Fasen, man vill ju vara som Suss eller Linda H men är mer treåring i lekhörnan...



Susanne! Tack!



Pamsan! Nej, den heter nog bara Black tror jag. Har haft den rätt länge för de tar ju knappt slut. Otroligt bra kajaler! Men jag har en som inte är lika bra, Dusty Smoke tror jag den heter. Darkest Shadow har jag aldrig provat.



Helena! Tack! God Jul på dig också! Kram tillbaka!

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-23 16:57:42

Åh så fint! Verkligen vintrigt! Jag tror att jag kommer att konsultera dig och Emma för en Brite bridbeställning inom kort. Alla Sannas skuggor är så sjukt fina!



God jul!

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2009-12-23 20:56:23

Så himla fin liner under ögat!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-23 21:17:15

Kerstin! Åh, du kommer älska Brite Bird! Jag är nöjd med varenda grej jag har av Sannas sortiment! Fantastiskt fina saker och att dessutom veta att Sanna själv stått och totat ihop allt och gjort de fina dekorationerna på askarna och tryckt de vackra mnstren... Alltså, de tär då välgjort och med så mycket tanke i att man blir alldeles stum!



Viola! Ja, den är trevlig. Jag glömmer den ibland men det är en bra färg och en bra penna.

Postat av: suss
Publicerad 2009-12-23 23:04:34

alldeles jätte ljuvlig! God jul!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-24 10:48:50

Suss! Tack! Jag tyckte själv den blev ovanligt bra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela