Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Top Hat Amy

Publicerad 2009-12-15 18:50:08 i Emmas FOTD 2009,

Idag har jag varit så vansinnigt duktig. Jag har dels fotat mitt smink, och dels lyckats få så pass vettiga bilder att de är fullt användbara, trots att jag bara tog 11 bilder, inte illa va?! Ifall ni inte till fullo förstår min bragd så kan jag lägga till att jag gick upp klockan 4.55 och då hade jag sovit ungefär 4,5 timme. Och ja, jag brukar ta minst 50 bilder om jag fotar en partysminkning. Fast okej, standarden är väl lite lägre på vardagsbilderna, för att inte tala om på sminket i allmänhet, men jag är i alla fall otroligt nöjd med mig själv. Dessutom så gillar jag det här sminket. Det gjorde jag inte imorse, då tyckte jag att Top Hat var ful och flammig och att det var allmän pannkaka. Sen har jag dock haft hela dagen på mig att vänja mig och nu tycker jag att det är riktigt snyggt och att Top Hat är fin, om än något flammig, särskilt tillsammans med ljuvliga Amy. 

Hyn

Foundation: Egen mix av Everyday Minerals Neutral Fair och Light Medium, båda intensive

Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: MAC Mineralize Gentle

Ögon

Ögonbryn: Clarins brynpenna i Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: MUC Amy och MAC Top Hat

Highlighter: TMM Plush

Eyeliner: Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor Beyond Length, den svarta delen

Läppar

Läppglans: Clarins Lip Tint Frosted Peach

 

På en bas av Shadow Insurance applicerade jag Amy på den inre halvan av ögonlocket och Top Hat på den yttre. Längs med övre fransraden applicerade jag svart gelliner. Ifall ni tycker att eyelinern är väldigt olik min vanliga så kan jag ju berätta att det började med ett misstag, jag fick ett handryck när jag målade på eyeliner på högerögat och gjorde en liten klump i den yttre ögonvrån. Inte så bra när man ska åka hemifrån om 10 minuter och hinna göra klart sminket innan dess och dessutom helst fota. Alltså fick den lilla klumpen bli en del av eyeliner som blev lite kantigare än vanligt, men faktiskt ganska snygg tycker jag. På med kajal, mascara, rouge och läppglans och så sprang jag ut i köket och knäppte några bilder och hoppades på det bästa.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-15 22:18:08

Bedårande! Fint skimmer i Top Hat. Lila klär dig alltid och jag tyckte inte det var något fel på eyelinern heller. Jag orkade inte sminka mig imorse. valde att diska och bädda istället eftersom jag skulle få besök direkt efter jobbet. Får se om jag orkar göra något imorgon.

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-12-16 07:06:33

Fina skuggor ju. Jag tyckte också eyelinern blev bra. Du ser väldigt fräsch ut! Gillar det där blåglittriga i highlightern, det var häftigt.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-12-16 08:20:56

lila är så fint på dig. Gillar kombinationen den ser så mjuk och fin ut.



Jädrans med foto du brukar ta. Men det visar ju sig för dina bilder är alltid väldigt bra. När jag lägger up Eotd så tar jag i snitt 5 bilder. Lite värre när jag ska ta ansiktsbilder då brukar det bli 10 st.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-16 11:30:31

Sminkan: Tack! Ja, det är ju faktiskt det. Dessutom tycker jag att Top Hat och Amy passade som hand i handsken... Imorse tyckte jag att Top Hat var ful och grå, men jag ändrade mig sen under dagen, konstigt hur man tänker:)Bädda och diska är också bra, det behövs ibland. Idag ska jag tvätta och städa och avstå från smink, är ganska skönt det med:)



Marybeth: Tack! Ja, jag tycker med det faktiskt. Tror att eyelinern hade en bra uppiggande form:) Mmm, plush är fin, men Makeupcosmetics vita highlighters med färgskimmer är en miljon gånger bättre faktiskt, Plush är lite klen, om än vacker.



Sminkjante: tack! Ja, lila känns som en säker kombi, jag hade lite behov av det igår:) Kombinationen blev riktigt bra faktiskt, jag kommer nog använda den igen.



Haha, ja jag bara knäpper:) Faktiskt så är det lite så, jag bara fotar och kollar efteråt och hoppas att ngt blev bra. Jag har skurit ner ganska hårt ändå, förut brukade jag nog ta 100 foton. Fast okej, till vardags blir det lite mindre, då finns sällan tiden, men så brukar ju de bilderna bli sämre också...

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-12-16 13:18:55

Fantastiskt rouge. Så vinterfint! :) Och sminket i övrigt med. :)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-12-16 19:16:30

Vackert, har inte använt min Top Hat på länge, ska plocka fram den tror jag :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-16 19:30:53

Jag gillar den nya eyelinerformen! Skuggorna o rouget ser också väldigt fina ut! Och resten =) Mycket imponerande med tanke på den tidiga timmen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-16 22:45:38

Miss Pussy: Tack:) Gentle är fantastisk, ett av mina absoluta favoritrouge!



Linda: Tack Linda. Ja, Top Hat har länge legat bortglömd här med, men den är ju inte så tokig så den förtjänar nog att komma fram ibland:)



Kerstin: Tack Kerstin! ja, jag gillar den faktsikt med, återstår att se om jag kan reproducera den. Jag vet, visst var jag duktig;) Får se om jag är lika bra imorgon...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela