Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rosa

Publicerad 2009-12-29 13:22:59 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,


Fru Choklad bjöd på en rosa och grön sminkning för ett tag sedan och den blev jag inspirerad av. Så en fruktig och grön liten look blir det idag. Vet inte vad som hände, men handen liksom bara sträcktes mot rosa och jag lät den... det är Kois&Lotuses och Pink Lemonade samt Cream Cat från Brite Bird och så Whisper från Makeupcosmetics.

Basen är e.l.f Mineral Eyeshadow Primer. Den lade jag ganska tunt på hela ögonlocket upp till brynet. Därefter lades Kois&Lotuses, en mild orange, på hela ögonlocket. Yttre delen av ögonlocket fick extra färg av ceriserosa Whisper och båda färgerna bands ihop av Pink Lemonade blandad med Cream Cat för att bli lite mindre framträdande. Jag ville bara ha en rosa ton, inte rosa färg alltså.

Under ögat drog jag sedan en linje med kajalpennan Green Card från Make Up Store och så målade jag en knallgrön eyeliner med min flytande eyeliner från HOT. Mascara och brynskugga, självklart, och sedan var jag klar. En färgsprakande sommarlook mitt i vintern!

Kommentarer

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2009-12-29 16:37:42

Sött och syrligt som en exotisk drink, jättesnyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-29 16:46:57

Så vacker och färgsprakande du är! Riktigt inspirerande måste jag säga...

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-29 18:38:14

Smashing, Sminkan! Jag är också grön och rosa idag, redan innan jag sett dig. Kul sammanträffande =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-29 19:28:34

Helena! Ja, en drink med lite tropiskt tema vore rätt skönt nu efter all glögg. Kanske man skulle låta sminket leda vägen och leta rätt på de där drinkparasollerna och carambolan...



Emma! Tack! Kul med lite variation och rosa och grönt är ju verkligen inget jag använt senaste månaden eller så.



Kerstin! Oj, en löpeld av rosa och grönt sprider sig över landet! Vad kul!

Postat av: Aila
Publicerad 2009-12-29 20:15:05

Åh, så koolt och ovanligt, snyggt är det också☻

Postat av: Linda
Publicerad 2009-12-29 21:14:06

Wow vilken GRÖN eyeliner :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-29 23:31:39

Aila! Tack! Kul att du tycker så!



Linda! Visst är det! Den är ascool!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2009-12-30 10:09:31

Åh vad härligt med färg. Blir glad av att se din make. Den gröna eyelinern var ju helskön.

Postat av: Aida skönhetsbloggerskan
Publicerad 2009-12-30 11:31:48

Jättehärlig sminkning, min dagens sminkning går också i rosa och grönt idag! Min bild kommer dock lite senare, vad kul!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-30 12:57:38

Aida! Kul att höra! Rosa och grönt är fint!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-12-30 18:39:41

Fruktigt var ordet! Vilken läcker eyeliner! :D



Jag kan verkligen rekommendera ögonbrynskniven. Jag är inte så pillrig av mig men lyckades bli av med irriterande småstrån utan problem.



Har inte färre än tre fina kissemissar faktiskt. En siamespojke, en långhårig orientalflicka och en smårund brittmadam så här är det alltid full fart ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-30 20:25:58

Zizzie! Oj! Tre! Härligt! Jag har också ett gäng men bara två som bor med mig i Stockholm. Katter r härligt!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-12-30 23:42:15

Vad kul att du gjorde en rosa/grön make! Otroligt fina rosa skuggor som är så väl hopsuddade att några skarvar inte ens kan anas. Pennan är ju en goding och linern underbar med sin metalliska gröna ton. Snyggt helt enkelt!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-12-31 00:21:33

Ja katter förgyller verkligen livet :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela