Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Novemberfavoriterna

Publicerad 2009-12-16 15:23:17 i Emmas tre favoriter,

Här kommer äntligen mina novemberfavoriter, lite sent, men bättre sent än aldrig. Och en mittmånadstradition är väl inte helt fel heller, i början av månaden har vi ju kavalkaden och Sminkan är ju betydligt snabbare än jag med att få ut sina inlägg.

 
Juice Beauty Blemish Clearing serum
Det här är ingalunda en ny favorit, detta suveräna serum från det organiska märket Juice Beauty har varit en av mina favoritprodukter ända sedan förra sommaren, men för mig känns den lite extra aktuell just nu då jag äntligen har skaffat en ny flaska. Jag brukar använda detta serum ovanpå min kräm över natten eller som en punktbehandling på orenheter, lite beroende på vad jag känner för och hur mycket det är kvar i flaskan, min har varit på upphällning länge. Himla bra är den i alla fall och ett stort plus för att min hud blir renare och klarare av denna produkt utan att för den sakens skull bli torrare. Det går förresten att använda detta serum på egen hand också, men på vintern behöver jag lite mer fukt så då applicerar jag det ovanpå hudkrämen.

 

Make Up Stores ögonskuggor Cupol, Tribecca och Tuch
Jag är inte alls något fan av alla Make Up stores produkter, men dessa tre skuggor har verkligen tagit mig med storm. Dels är de alldeles suveränt snygga och dels så är de suveränt bra att jobba med, och för det gillar jag dem helt enkelt.

 

Make Up Store Wonder Blush i färgen Goddess
Mer Make Up Store, det blev mkt grejer från MUS när jag var i Jönköping, särskilt som en av muorna var så himla trevlig. Det här rouget har jag tidigare avfärdat som ointressant men sen bestämde jag mig för att testa det på huden när jag var på en av MUS klubbkvällar, och wow, jag var såld, kärlek vid andra ögonkastet. Kall ljuvlig rosa färg med ett gudomligt skimmer gör detta till en riktig vinnare i min bok och jag beklagar verkligen att det inte finns i så många färger för jag skulle gärna vilja ha några fler färger.


// Emma

Kommentarer

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-12-16 16:15:15

Man gör säkert som man vill och det är garanterat inget dödsstraff på någotdera, men skall man inte applicera serum under hudkrämen?

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-16 16:26:10

Miss Pussy: Jo det ska man, men jag tycker att det blir bättre så här:)

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2009-12-16 18:07:15

Tuch ligger här hemma inslagen tillsammans med några andra skuggor, men jag måste ju vänta till julafton ;)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-12-16 18:43:46

Kul att se lite favoriter. Godess måste jag ta mig en titt på nu när jag letar ett nytt skimrigt rouge :)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-12-16 19:09:40

Serumet har jag varit nyfiken på hur länge som helst men aldrig köpt det. Så de fungerar alltså..hmm får kanske bli ett köp...är nyfiken på skuggorna med, Tribecca och Cupol särskilt.

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-16 19:27:06

Dessa inläggen gillar jag skarpt. Det är så kul att få tips om bra grejer! jag blir sugen på allt!

Postat av: jennifer
Publicerad 2009-12-16 22:05:10

Hej! Jag vill inte vara jobbig med spamkommentarer, men tänkte bara berätta att jag har en liten amatörsminkblogg där jag lägger upp lite bilder, för inspiration till andra som ni inspirerar mig. Ta dig gärna en titt! Newbi.blogg.se! Kram!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-16 22:42:08

Josefine: Åh, du har du en del att se fram emot:)



Zizzie: Jag kan tänka mig att du skulle gilla den:)



Linda: Ja för mig gör det definitivt det och jag vet att både LGB och Bjooti också gillar det... Tribecca och Cupol är underbara, rent kvalitetsmässigt så är de nog överlägsna Tuch, men den fick vara med den också för den är så fin:)



Kerstin: Åh tack Kerstin, det värmer verkligen att höra ska du veta!

Kram



Jennifer: Okej Jennifer, det låter spännande, jag ska kika in hos dig:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-12-17 09:25:01

Efter din snygga sminkning med Tuch kunde jag inte låta bli att köpa skuggan. Den är så fin att jag knappt vågar röra den. Tack för tipset.



Förresten så älskar jag dessa inlägg med dina favoriter under månaden.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-17 10:14:04

Jäklar, nu blev jag sugen igen... Jag har ju velat ha Cupol sedan i september... Och Tribecca. det var jag som tjatade om den då ju. Grrrr. Du sabbar min "inte köpa smink"-period igen. Eller kan jag stå emot?

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-17 21:18:51

Sminkjante: Vad roligt! Tuch är jättefin, längtar efter att få se den på dig!

Åh, vad kul, vad glad jag blir, tack snälla! En del inlägg känns det ju ibland som om man mest skriver för sin egen del och då känns det verkligen extra roligt att få lite extra respons:)



Sminkan: Ja sockerbiten jag förstår det, förlåt. usch ja, det var ju du som ville ha dem inte jag. Nåja, du får väl visa att du har starkare karaktär helt enkelt;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela