Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Min Sabina-skugga, nu igen.

Publicerad 2009-12-28 15:15:55 i , Eotd i svart,


Ni vet ju att jag älskar den trio-skugga som Sanna skapade åt mig till Brite Birds bloggkollektion. Jag har visat den förr i olika varianter och här kommer den igen. Alla tre färgerna har använts och så lite svart kajal och en guldeyeliner.

Grunden är Face krämhighlighter Dignity. Sen ligger min skugga i en gradering, guld innerst, taupe i mitten och svart ute i ögats ytterkant. Ni ser färgerna här nedan på bilden av den trio som är uppkallad efter mig, Sminkan och skapad utifrån färgerna på min katt, Sabina.

Alltså den guldiga i inre ögonvrån och sen upp över brynbenet en bit. Taupe på ögonlockets mitt och den svarta i en huv längst ut. Den svarta kajalen använde jag som inliner både uppe och nere samt lite i fransrötterna under ögat. Jag hade även lite av den svarta skuggan under ögat men torkade bort det för jag ville inte ha en fullt så tung look. Lite ligger dock kvar, som ni ser. Shinkirou, en skimrande benvit highlighter från Fyrinnae, lades sedan precis under brynet. Alla skarvar blendades och en glittrande guldeyeliner målades längs övre fransraden. Mascara, brynskugga... Klart.

Kommentarer

Postat av: Sara
Publicerad 2009-12-28 19:35:08

Åh den är så fin den trion! Kliar lite i klickfingret... Du börjar göra mig inspirerad att leka med skuggor igen, jag har varit helt insnöad på naglar ett tag. Fint är det iallafall!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-28 20:34:12

Sabina-skuggan är så fin att den tål att användas mycket! Väldigt vackert här med guldet tycker jag. Sen är ju detta verkligen ingen skugga man tröttnar på i första taget, den kan användas om och om igen:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-28 20:43:40

Snyggt! Skuggorna är verkligen som gjorda för dig, och de är de ju =)

Postat av: Karin
Publicerad 2009-12-28 22:50:59

Den är verkligen superfin! Skuggan alltså! Och din mejk är riktigt tjusig, väldigt fin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-28 23:57:24

Sara! Det är en riktit användbar liten trio! Jag är så glad åt den! Kul att du känner för skuggor igen. Kanske du återupplivar blogge också, rätt vad det är! :D



Emma! Helt sant. Den är verkligen bra ur den synvinkeln.



Kerstin! Ja, den är otroligt fin! Passar nog alla dessutom, inte bara mig!



Karin! Ja, jag älskar min skuggtrio!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-12-29 07:26:13

riktigt fin! Blir väldans sugen på ha den i min ägo!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-29 13:16:56

Suss! Det förstår jag. Den är fin!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-12-29 21:15:22

Åhhh säger jag bara, vill ha Sabina ännu mer ju fler ggr du visar den :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-29 23:32:38

Linda! Det kan jag förstå. Jag är mer än nöjd med den!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela