Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Milani Decadent

Publicerad 2009-12-21 18:20:44 i Läppar,


Snygg färg, lite brungrå, i ett skönt stift! Dessutom var det billigt, bara 29 spänn på Kicki.be.

Matt och med askig underton är det här stiftet. Det doftar smaskigt av vanilj och det känns mjukt och fint på läpparna. Ett lyckat köp med andra ord! Jag är väldigt nöjd. Färgen passar mig en diskret dag. Att den heter Decadent är lite fånigt för det är den inte alls. Mer sekreterare än något annat, tycker jag.
Kanske att den lite grå tonen kan ge det en dekadent anstrykning? Jag vet inte... Men den är alla fall spännande nog för at locka mig även om det är ganka neutralt.

Om man väljer att kräma på mer av färgen får man en metallisk brun:

Väldigt snyggt! Jag gillar verkligen det här stiftet. Alla stiften i denna "serie" som jag köpt är underbara. Mjuka, hållbar, möjliga att variera från skirt till supertäckande. Doftar gott. Gör läpparna mjuka. Det här är bland det bästa jag haft på mina läppar!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-21 19:09:47

Yay, vad kul med ett stiftinlägg, det var ju superlänge sen! Ser superfint ut på dig, och vilket fynd sen:)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-12-22 00:01:51

Snygg färg! Men decadent, njäääee håller med!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-12-22 08:21:40

Den andra bilden är underbar. Du ser så glad ut. Fin färg också, kul när man kan variera färgen genom att ta mer.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-22 19:42:26

Emma! Kommer fler i julhelgen!



Marina! Nej, verkligen inte dekadent!



Sminkjante! Ja, det är kul att kunna variera lite!

Postat av: Wolfie
Publicerad 2009-12-29 11:51:43

Jättefina läpp färger som skulle passa mig perfekt - men var hittar man dom?

Är f.ö. störtimpad av dina ögonmaker...wow säger jag bara lite avundsjukt sådär;-) Liten undran - har du dessa till vardags eller bara till fest?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-29 13:15:34

Wolfie! Kicki.be heter webshoppen, men de kanske inte finns kvar längre. Kolla! Och angående makeuperna så beror det på vilken du menar. Vissa har varit til fest, många vanliga dagens. Bloggen bygger ju på att visa dagens makeup men det är ju inte helt konsekvent genomfört.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela