Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mer julnaglar

Publicerad 2009-12-08 22:33:28 i NailArt,


Idag var det dags att byta färg på naglarna efter några dagar med Eif-fel for this Color och Emma fick bestämma vilken bottenfärg det skulle bli. Barielle Date Night sa hon omedelbart när jag frågade. Okej, här är den. En härlig grön som dock knappt syns under alla stämplar. Jag började stämpla alla naglar med Richelle från Zoya eftersom jag ville ha guld, men dessvärre är den inte så täckande så jag stämplade över allt en gång till med Amber Chrome från Sally Hansen. Det är därför det ser så oskarpt ut i konturerna.

Barielle Date Night är ju ett närmast perfekt lack så det gick väldigt smidigt. Ett lager av den och kort torktid dessutom. Richelle konstrade alltså och blev tunn och ynklig så Amber Chrome fick rycka in. Alla Chrome-lacken från SH är helt enastående för stämpling. De torkar fort och täcker bra. Ett tips alltså för er som gillar att stämpla. Lite random strass på det, det är ju ändå snart jul, och jag är klar med min andra julmanikyr för året. Ganska nöjd trots de misslyckade stämplarna. Jag orkar alltför sällan plocka fram mina konadprylar. Det är känns så meckigt. Egentligen går det ju rätt smidigt men man får lägga en massa extra tid eftersom bottenlacket ska vara torrt och eftersom skrapa och stämpel måste hållas rena mellan stämplingarna. resultatet är alla fall fint. Det ni ser här är mitt favoritmönster. Man borde dessutom passa på medan naglarna är korta!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-08 23:03:18

Jag tycker att det här blev riktigt snyggt, en mycket lyckad kombi trots att richelle var jobbigt....

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-12-09 12:43:04

Läckert, ska försöka mig på någon julig manikyr framöver. Jag som precis upptäckt Konad tycker de är underbart lätt att stämpla.

Postat av: Lina
Publicerad 2009-12-09 13:15:57

Ohh vad fint!! Date night ser ut att vara ett helt underbart lack!

Postat av: Kestin
Publicerad 2009-12-09 15:14:17

Fint o avancerat =)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-12-09 16:48:52

Oj vad snyggt! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-09 18:57:04

Emma! Jo, det blev rätt bra. Bra val av dig!



Sminkjante! Enkelt men omständigt. För många moment för att jag ska orka hålla på...



Lina! Det är det!



Kerstin! Ser nog mer avancerat ut än det är.



Zizzie! Tack!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-12-09 21:21:19

Superläckert. Jag har varit i valet och kvalet om jag skulle köpa Konadstämplar, men varje gång jag ser en manikyr med stämplar så blir jag så sugen. Jag har tillbringat många stunder med att sitta och titta ut vilka skivor jag skulle vilja ha, uj så dyrt det blir ha ha.

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2009-12-12 09:32:54

Wow! Snyggt, juligt! :-)

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-12-15 16:31:44

Wow, riktigt fint. Påminner mig om gamla juldekorationer, härlig grön nyans på lacket.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela