Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glittergrimas

Publicerad 2009-12-11 19:25:35 i Sminkans EotD,


Blått glitter! Hur kul är inte det? Hihi!

Dags för lite partysmink inför Lucia och allt. Dessvärre har jag inget nytt att bjuda på, men det här inlägget har fått ligga till sig i arkivet just inför helgerna. Det är blått och japp, det glittrar!
Basen är Tigis blå krämögonskugga. Glittret är från Grimas. Ögonskuggorna är från MAD Minerals. Det är Royal Blue, Cobolt och Day Dreamer. 

Ja, jag började alltså med den blå krämskuggan på ögonlocket och blandade den med Face Eye Fix på brynbenet. Jag lade den blå skuggan i den form jag ville ha skuggorna. Sen lade jag Royal Blue i ett yttre V och Cobolt mitt på ögonlocket. Över inre delen av ögonlocket och brynbenet svepte jag Day Dreamer. Sen tog jag lite offwhite highlihgter, matt sådan, och mjukade upp kanterna.

Pennan Atlantis från IsaDora under ögat och Tigis blå kajal som inliner. Blått, blått, blått! Därefter tog jag glittergelen från Grimas och duttade över hela ögonlocket. Mascaran är Telescopic från L'oreal förstärkt av Magic Lash från www.Overallbeauty.com.
Lite roligt blev det väl alla fall? Jag tycker det! En riktigt gnistrande blå makeup som får mig att tänka på både gnistrande vinternätter och solreflexer på sommarsjöar.

Kommentarer

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-12-11 19:49:58

Lite roligt? Hur snyggt och coolt som helst ju! Till nyår vill man ju inget annat än att blinga så detta är perfekt ispiration tills dess.. :)

Postat av: Suss
Publicerad 2009-12-11 19:58:53

oh vilken härlig en! och vackert glitter! :D

Postat av: Makeuponista
Publicerad 2009-12-11 20:53:01

Underbar nyans, och partysnyggt med glitter! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-11 21:10:34

Det blev jättefint! Dina glittersminkningar är alltid kul och denna kändes dessutom helt säsongsenlig, extra plus i kanten för det:)

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2009-12-11 21:29:35

Underbart! Så snyggt! Sitter det där glittret bra på plats?

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-12-11 21:54:18

Jättehärlig sminkning! Nästan som en sagofigur o väldigt party =)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-12-11 23:07:33

Men jädra skit va snyggt!! Ursäkta språket, men det här är ju Sminkan i kubik! Jag säger som min dotter, ASläckert! Jag antar att glittret är från Smink&Perukmakaren? jag ska in till stan i morgon... jag kanske får se till att ta mig dit, måhända!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-12-12 00:08:32

Sagolikt vackert =)

Postat av: CC
Publicerad 2009-12-12 00:51:09

Härligt!!! Jag älskar blått glitter :)

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2009-12-12 09:30:31

Läckert tull tusen! Glitter är en partyhöjare ;-)

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-12-12 11:18:03

Nice! jag som älskar glitter älskar ju självklart detta! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-12 15:23:22

Marybeth! Kul att du gillar den!



Suss! Ja, det är bra glitter!



Makeuponista! Jag gillade den också när jag gjorde den i höstas.



Emma! Ja, lite av den anledningen den blivit sparad så länge.



Helena! Som berget sitter det! Finns i massor av färger. Jag har det blå, det röda och det regnbågsfärgade, men finns även i guld, lila och silver alla fall. Och grönt.



Kerstin! Ja, party är det definitivt. :D



Marina! ja, det är köpt hos Smink-och Perukmakaren. Väldigt billigt och bra!



Linda! Tack!



CC! Ja, det är lite glammigt och fint!



Fåfängan! Tack! Vad roligt att du gillar den!



Stephy! Ja, glitter är fantastiskt roligt!



Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-12-12 18:29:12

Åhhh Sminkan vilken otroligt vacker blå sminkning du har gjort. Midvinterblått, kristallklart och helt underbart.

Just nu är jag inne i en period när jag egentligen bara vill köra vitt men blandar upp det med lite blåtoner för att det ska bli lite roligare.

PS får du tag i Body Shops nya gloss det vita glittriga så ska du hugga det direkt. Heeeelt perfekt till kyliga vinterparty sminkningar.

Postat av: aR
Publicerad 2009-12-13 00:13:46

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-12-13 00:16:59

Härligt blått... Tänker omgående på låten "Blue" "i'm blue daadaa dii daadaa blue daadaa dii daadaa"

Postat av: Jennifer
Publicerad 2009-12-15 16:52:14

Oh fick rysningar. Så grymt snygg!

Jag har alltid vart rädd för blått (tänker jämt 80-tal) och inte riktigt vågat mig på och dessutom har jag väldigt små ögon. Men den här sminkningen var otrolig! Oh vad jag älskar blåa sminkningar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-15 22:24:18

Fru Choklad! Ja, vintern lockar fram de kalla tonerna på sminket!



Ardeth! Hihi, okej, det låter ju bra!



Jennifer! Tack! Vad kul att du tycker så!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela