Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glitter, glitter

Publicerad 2009-12-13 14:08:47 i Naglar - glitter för layering,


Jag tänkte bjuda på mer glitter. Inte nog med den blå glittersminkningen alltså, här kommer även glitternaglar. Glitter är ju kul så här års! Det är dock jäkligt svårt att fota glitter, speciellt utan vettigt ljus.

Det här är alla fall flera olika lack som alla har en viss mängd glitter i sig. OPI Brand New Skates i botten. Två lager av den. Dessvärre är den tokskir så jag tänkte att lite glitter på tipparna skulle vara bra. Northern Lights top coat med glitter i olika storlek blev det. Men jag frihandade så dåligt på mina korta, korta naglar så det blev till sist hela naglarna som fick ett täcke av den. När jag ändå glittrat loss så pass bestämde jag mig för att även lägga på Barry M:s glitterflingor. Det är de stora, runda flingorna.

Ja, ni ser att bilderna är rätt usla. Några är tagna under ett lysrör, andra i det svaga ljuset i ett norrfönster. Nå, vad ska man göra. jag kan säga att jag inte ser fram emot att ta bort det. Det var betydligt snyggare innan jag dammade på med de sista glitterflingorna. Nå, det är lätt att vara efterklok och man ska inte gråta över spilld mjölk, eller hur man nu ska säga. Det får sitta några dagar så får det bli något lite lugnare sen. Kanske.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-12-13 18:22:36

Må så vara att det blev väldigt många lager lack, men slutprodukten blev väldigt fin iaf...

Postat av: Sara
Publicerad 2009-12-15 11:13:43

Du får använda folie-metoden: dränk in bomullstussar med remover, lägg på nageln och vira in fingertoppen i folie. Låt sitta i några minuter, så glider allt lack av lätt som en plätt. :) Och så får man se ut som en utomjording också, det är kul.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-12-15 22:20:28

Emma! Ja, men det var finare i verkligheten.



Sara! Ja, bort går det ju alltid, men åh så trist det är med extrajobb...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela