Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Atomic Afterglow med radioaktivt glitter

Publicerad 2009-12-31 15:58:10 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Då är det dags för nyårssminket då, mina vänner. Dramatiska fransar får piffa upp den här annars ganska sobra makeupen och göra den festfin! Skuggorna jag använt är Atomic Afterglow och Taurus från Fyrinnae och Blackstar Red från Makeupcosmetics. Glitter från Grimas och lösögonfransar från Elise. Till denna makeup blir det, efter lite velande fram och tillbaka, en svart chiffongklänning i våder och svarta lackleggings. Ett viktorianskt halsband med jetstenar som grädde på moset och uppsatt hår. Det ni!

Idag har jag lagt en bas för skuggorna att fästa i med e.l.f Mineral Eyeshadow Primer. Den är faktiskt riktigt bra! Sen är det Atomic Afterglow, en gråskiftande skugga med lite värme i sig, på hela ögonlocket. Den blendas ut med Taurus, en gyllenbeige, som jag använt som highlighter. Längs övre fransraden samt under ögat har jag målat med Blackstar Red och så är det, så klart, Make Up Stores svarta kajal som inliner. Lite glitter duttades längs nedre fransraden. Jag funderade på olika mer diskreta alternativ, om nu glitter någonsin kan kallas diskret, men bestämde mig sedan för att köra på det här väldigt framträdande och supergnistriga i alla fall. resten av sminket är ju ganska nedtonat så varför inte leka lite med färgen på glittret, liksom.
Lösögonfransar från Elise. Väldigt långa och täta. Jag gillar dem! Det blir mycket effekt av dem och hela makeupen förvandlas likt Askungen av sin gudmorsfé. Ja, det var det. Ganska snyggt tycker jag.

Ja, det var årets sista inlägg. Imorgon kommer en massa naglar eftersom jag är efter på notd-fronten, decemberkavalkaden och kanske något mer om Emma vill. Nu ska jag förebereda det sista innan gästerna kommer. Snön yr ner här och himlen är mulen. Hoppas ni alla får fantastiska nyårsaftnar och att vi alla får ett fantastiskt 2010. Kram på er allihop!

Kommentarer

Postat av: neglelakkmani
Publicerad 2009-12-31 17:08:07

God nyttår! Takk for året som har gått! :)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-12-31 20:09:48

Underbar nyårsmake up =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-01 10:22:25

Neglelakkmani! Tack själv! Gott Nytt År!



Linda! TAck!

Postat av: CC
Publicerad 2010-01-01 13:04:21

Det var jättesnyggt! Kläderna lät också fina :)

Hoppas att du får ett fantastiskt år o att din blogg o sminklust kommer tillbaka med full styrka

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-01-01 16:48:17

Jättefint!

Gott nytt år-kramar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-01 17:36:00

CC! Tack! Jag tycker också det blev bra! Kläderna var helt okej. Kände mig lagom uppklädd för sammanhanget.

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-01-01 18:44:22

Oh vilken sjukt snygg makeup, snyggast på nyår tror jag bestämt! =) Gott nytt år på dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-01 22:22:39

Josephine! Tackar! Vilken komplimang!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-01-02 13:13:17

Verkligen en underbar nyårssminkning, dramatisk och glammig. Fantastiskt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-02 14:41:22

Emma! Vad glad jag blir! Jag gillade den också! Är himl nöjd med den faktiskt!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-01-02 17:40:36

Ursnyggt!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-01-02 19:27:50

Ha ha men Sminkan! Det var väl inte ganska snyggt utan jättesnyggt! Glammigt och sprakande. Precis så som en nyårssminkning ska vara!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-03 00:07:14

Kerstin! Tack!



Fru Choklad! Tackar!

Postat av: Isabelle
Publicerad 2010-01-05 10:47:17

Ser ut som du satt vänster frans på höger öga? Iallafall på sista bilden. De ser väldigt korta ut längst ut och långa inne i ögonvrån. Men de kanske bara är jag :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-01-05 13:23:57

Isabelle! Nej, det är rätt frans på rätt öga. Men, jag klippte av dem i inre ögonvrån istället för yttre vilket sabbade graderingen. Håller med om att det ser lite avigt ut och var feltänkt av mig.

Postat av: Isabelle
Publicerad 2010-01-05 16:57:59

Ah! Okej, då förstår jag :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela