Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Kalmia

Publicerad 2009-08-29 08:26:45 i Naglar i guld, koppar, brons,


Zoya Kalmia är en sådan färg som jag egentligen inte gillar. Eller, jag kan tycka det är fint med koppartonade lack men på fingrarna blir de helt fel. Min rosa hud protesterar och jag ser liksom smutsig ut. Det får mig att minnas min gamla OPI Ruble for your thoughts som jag ville älska men inte kunde. Men Kalmia har ett hemligt vapen!

Kalmia är inte bara kopparrött. Hon är galet skimrande också, alla fall i solen! Dessvärre visar det sig att hon är omöjlig att fotografera. Jag lovar er, om ni bär Kalmia i solen kommer ni bli hänförda! Det här skimret i ett lack i annan färg och jag vore såld! Det är som om lacket vore späckat med en sorts kopparfärgad diamantdust som ger en ljuvlig effekt!


Dessvärre blir det bara ett vanligt kopparrött när man inte är i solen. Lite trist, måste jag säga...
Passar man i koppar är hon härlig, passar man inte i koppar är hon härlig ändå, i solen. Kalmia har samma goda egenkaper som systerlacken.

Om ni blir sugna på Zoya eller andra lack som är lite svåra att komma över i Sverige kan ni alltid kolla in webshoppen på Nail Mail. I webshoppen kan man hitta lack som varit med i utskick till prenumeranter min inte gått åt helt. Zoyas höst kollektion kan alltså mycket väl dyka upp där snart. Om ni anger rabattkoden "Sminkan" får ni dessutom 10% rabatt. Just nu finns mängder av lack i webshoppen, från Zoya, Essie och Orly till RBL och Nubar Moodies.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-29 14:59:48

Är lite tveksam till det här lacket. Inte riktigt min typ av lack. Synd att det var svårfotat, hade gärna velat se det i solskenet:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2009-08-29 16:45:05

Det lustigt hur det är med vissa färger- jag kan absolut inte ha vissa rosa nyanser för då ser jag skitig ut om fingrarna. Jag tror det är den typen av rosa nyanser som plockar fram solbrännan. Men jag har ju ingen sådan ;-) Fint lack iallafall. Jag ser fram emot Nailmails utskick av Truth or Dare även om jag inte valde just denna.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela