Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sea Otter

Publicerad 2009-08-05 22:21:07 i Sminkans EotD,


Emma uppmanade mig att visa lite turkost smink. Hittade inget turkost i arkivet, men det här får duga. Som ni förstår är det inte en dagens, men den kanske är kul att se ändå. Det är alla fall en massa fina pigment från Fyrinnae! På en bas av Face Eye Fix har jag använt fyra pigment från Fyrinnae, Sea Turtle i grönt, Sea Otter i turkos, Nijiro i vitt multiskimmer och så Naughty Elves i mörkt grönt.

Jag började med att lägga Sea Turtle, som är en mellangrön nyans med lite grått i sig, på de två yttre tredjedelarna av ögonlocket. På den inre tredjedelen lade jag Sea otter, en klar turkosblå. Sea Otter fick sedan löpa längs brynbenet, ovenför globlinjen, precis ovanför Sea Turtle. För att ge lite tyngd åt makeupen tog jag en gnutta av Naughty Elves, en mörkt, matt grön, och lade i det yttre v:et. Därefter lades Nijiro, en varmt vit skugga med mutlifärgat skimmer, på hela brynbenet upp till brynet. Alla skuggorna blendades ihop med highlighterpenseln.

Därefter tog jag en mörkbrun gel eyeliner från MsChic och målade en linje längs övre fransraden. Som inliner använde jag Indigo, en kajalpenna från Isadora. Under ögat är det bruna pennan Bourbon från Urban Decay. Ögonbrynen markerades kraftigt i en lite femtiotalsinspirerad form. Mascara, så klart.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-05 22:28:04

Otroligt tjusigt! Verkligen vackra skuggor och så himla fint med inlinern här...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-05 23:14:56

Emma! Vad bra att du uppskattade det! Jag gillar också inlinern. Indigo är en jäkligt bra penna!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-08-05 23:53:47

Jättefint, jag gillar verkligen den där lite mer dämpade varianten av turkost. Tror tyvärr inte jag har någon skugga i den nyansen, det måste åtgärdas vid tillfälle.

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-08-05 23:56:53

Det var snyggt! Påminner lite i färgerna om min sminkning idag, fast din är färgstarkare = snyggare!

Postat av: Greta
Publicerad 2009-08-05 23:58:30

Så himla fint!

Postat av: Cilla
Publicerad 2009-08-06 08:10:57

Du är riktigt duktig du oxå. Gillar att du vågar ha starka färger etc, så här har jag hittat massor av inspiration. Sen ärr jag så himla sugen på dessa paletter du använder så det måste jag klicka hem någon dag i framtiden!! =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-06 09:08:26

Mimmi! Ja, det är en himla vacker färg!



Marina! Tack! Jag gillade också den här! Du gör alltid snygga sminkningar så jag är övertygad om att din är minst lika bra!



Cilla! Åh, tack! Vad roligt! Jag är så glad att jag hittade din blogg (Emmas förtjänst) för det du gör är grymt!

Postat av: Linda H - Hair & Make up artist
Publicerad 2009-08-06 09:49:04

Åh, tack så jättemycket för dina fina ord =) Du kör också på blått idag ser jag! otroligt snygg övergång från det riktigt vita till det blåa! =D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-06 10:04:16

Färgerna är underbara. Sminkningen är jättefin den bara flyter på.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-08-06 12:48:29

Gud vilken härlig sminkning!

Jag har suttit och gått igenom dina NOTD och blivit inspirerad så nu har jag klickat hem CG Side Saddle och ikväll blir det några OPI-lack är det tänkt. Tack för en inspirerande blogg :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-06 13:40:08

Linda! Du förtjänar allt beröm! Och tack! Vad kul om du gillar min Sea Otter!



Sminkjante! Tackar! Fyrinnae är ju lättjobbade!



Zizzie! Tack för din vänliga ord! Alltid kul om det man gör kan inspirera någon! Välkommen!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-08-06 21:45:20

Oh så snyggt, den här makeupen gillade jag verkligen! Det var väldigt fint med Indigo till också.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-06 23:33:39

Makeupoholic! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela