Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Hi Definition Hi-Def

Publicerad 2009-08-06 21:38:17 i Emmas NOTD i blått och grönt,

Här kommer ytterligare ett av Sally Hansens nya sidentyger, oops förlåt, menar nagellack. Idag bär jag strålande vackra Hi-Def, en ljuvlig ljusgrön färg med iriserande turkosblå skimmerpartiklar som ger lacket en lite kall glans i vissa ljus. Väldigt effektfullt då det annars är en varm grön färg. Precis som BLU så är Hi-Def lite för skir för att klara sig med två lager, här är det alltså tre lager på naglarna samt två lager av underlacket Age Correct No Chip och ett lager av överlacket Dry & Go Protein Top Coat, båda från Sally Hansen.



Sen kan jag ju säga att det är färgen som är underbar, inte appliceringen. Det gäller för övrigt för all HD-lacken jag har provat, de är lite knöliga att måla med, lite skira och denna fick dels lite ränder i lacket samt även några små luftbubblor. Torktiden var hyfsad, tycker jag i alla fall, efter mitt nederlag med BLU så lät jag lacket torka i hela 30 minuter innan jag gick och lade mig, alltså en hel evighet. I alla fall, 30 minuter med ett snabbtorkande överlack räckte gott och väl, inga örngottsmärken i Hi-Def inte. Bortsett från att torktiden var bättre så tror jag dock att Hi-Def är det mest svårapplicerade av dessa lack. Dock glömmer man smärre appliceringsproblem fort när ett lack är så vackert som detta! Ni ser hur det skimrar i det, så fint. Dessutom så lyckades jag få fram det turkosa underliggande skimret riktigt bra, trots att det inte direkt var sol ute. Ni ser på flaskbilden att tumnageln liksom har en annan ton än de övriga naglarna, riktigt snyggt!

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-06 23:12:20

Otroligt vackert! Precis ett sådant vill jag också ha! Underbara skiftningar och nyanser i det!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-07 10:32:53

Gud vad fina naglar :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-07 12:09:40

Helt otroligt snyggt! Jag kan nog förlåta att det är svårt att applicerna när det är sååååå snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-07 17:22:25

Sminkan: haha, tur att du fick tag på ett eget ex då:)



Linda: tack så mkt:)



Sminkjante: Ja, precis så känner jag med, först färg, sen kvalitet...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela