Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

På fika med GlamQueen

Publicerad 2009-08-15 17:25:33 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Idag har jag haft en mysig fikastund med Glamqueen, en av Pret-tyiterna jag lärt känna på Pret-tys skönhetsforum. Vi har träffats förr så jag visste att det skulle bli en trevlig stund. Lite seg och väldigt trött på extravagans efter gårdagens blå strasshistoria så beslöt jag mig för att vara väldigt nedtonad med en "bronsig" look.

Bilderna här ovan är tagna nu på balkongen, alltså i naturligt ljus, medan bilderna nedan är tagna i badrummet. Mest skillnad blir det på min ögonfärg, som, tror jag, blir mer blå än den egentligen är på utebilderna.
Jag har använt en massa pigment till detta. Summer Wheat från Overall Beauty, Chocolate och Silver och Café Satin från Makeupcosmetics och Linen från MAD Minerals.

Jag började med att lägga en bronsfärgad bas med en krämskugga från Sinful Colors. Den lade jag bara halvvägs upp på brynbenet, sen övergick jag till en vit stiftskugga från L'oreal. Så trixig brukar jag inte vara, men jag kände mig lite experimentell idag. Därefter lades Summer Wheat på hela ögonlocket. Chocolate lades på yttre delen av ögonlocket men blendades kraftigt för att inte bli för mörk. Därefter Linen som highlighter. Innanför övre fransraden målade jag en brun inliner. Sedan suddade jag en ram runt ögat med Café Satin och avslutade med att stöppla Silver på brynbenet rakt över iris. Mascara. Brynsskugga.

Sen kan jag säga att min kontaktlins kliade hela tiden, vilket fick sin förklaring när jag såg bilderna. Jag har en liten mascaraklump eller vad det nu ska kallas i ena ögat under linsen. Så kan det gå... Det har verkligen irriterat! Hela fikan satt jag och gnuggade mig i ögonvrån och blinkade så att fransarna fladdrade.
Förutom ögon hade jag idag även foundation, som oftast, och rouge! Två olika rouge till och med! Ett lite skimrande brunrosa och ett lite bronzigt matt med tegelton. Inte illa va? Det är inte varje dag som jag har det kan jag lova! Det kändes också som jag var lite undercover eller utklädd eftersom jag, förutom rouget och experimentet med basskuggorna även hade utmanat mig själv att ha håret utsläppt (funkade bara i tio minuter) och inte vara klädd i svart. Inte nog med att jag var färgglad, jag var även "söt" i sommarklänning med blommor på. Inte helt min stil men det gick ju det med. Man ska ju variera sig lite ibland...

Just ja, jag måste ju berätta om läpparna också! Det var ett annat experiment. Jag har ju Urban Decays penna 1999 och den suger. Den är verkligen förskräcklig att måla med om man har den runt ögonen. Färgen är ju fin så jag bestämde att den kunde få prova sin lycka som lippie. Läpparna målades alltså med pennan och så ofärgat gloss på. Massa skimmer blev det, som ni ser, och fin färg, men när glosset försvann såg det rätt trist ut. Tror nog ändå mer på den som läpp-produkt än något annat...

Tack för en trevlig fika, Glammis! Önskar jag kunnat visa upp din ögonskugga för alla idag för den var grym! Passade dig perfekt!

Kommentarer

Postat av: Elsa
Publicerad 2009-08-15 19:55:03

Hej, fin blogg ska vi följa varandra via bloglovin? :D

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-15 20:05:32

Aningens nedtonad för att vara du, men väldigt fint! Mysigt me fika :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-15 21:43:13

Väldigt fin sminkning! Två rouge, bra jobbat! Snyggt experiment på läpparna med...

Postat av: Marina
Publicerad 2009-08-15 22:51:24

Åh va mysigt med en fika på stan! Joo men ibland så måste man ju utmana sig själv och ta ut stegen lite... du verkade ju testa dig själv idag med både det ena och det andra ;-)!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-08-15 23:50:14

du var förstås goergeous som alltid ;) och jag gillade verkligen (fast jag sa det liksom inte) att du matchade bronsiga ögon med lilatonade läppar! snyggt! det var verkligen en mysig fika! och tack för komplimangen, älskling! ja, det var 3 olika sorters rosa och lite koppar på det. skönt att läsa om att du hittade en orsak till kliandet, då vet man att linserna inte är helt åt helvete.. ha det bra! <3

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-08-15 23:53:19

jag tänkte på att dina ögon blev väldigt blå, förresten! så det märktes irl också! vet du att jag inte tog mig till det brasilianska kalaset? det regnade ju massor! så party är jag... det bidde "back to cold mountain på tv4+ istället, för femte gången. lika bra varje gång, hehe!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-16 08:34:22

Elsa! Jag använder inte bloglovin' men självklart får du lägga till mig om du vill.



Linda! Ja, man vill ju vara nedtonad ibland!



Emma! Tack! Ja, visst var jag duktig!!



Marina! jo, det var många saker på en gång! Men sånt är kul ibland!



GQ! Hihi! Ja, jag hade ju inte tagit mig någonstans efter att jag kom hem. Låg i soffan, klappade katter och pratade med Emma.

Visst var det mysigt! Vi får göra om det snart!

Kram!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2009-08-16 20:24:49

Wow, otroligt snyggt! Du är fin i neutrala färger också, även fast du "är" mer färgglad. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-16 21:30:01

Fåfängan! Ja, jag trivs i lite mer neutrala sminkningar också. Det är himla snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela