Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

På begäran: Route Beer Float

Publicerad 2009-08-10 14:57:21 i NailArt,


Miss Pussy ville se Route Beer Float på sommarbilder. Det blir nu inte samma sak som om jag vore på landet och hade trädgården som bakgrund, men det är alla fall dagsljus! ;D
Route Beer Float är ett gammalt OPI-lack som nu kan vara ganska svårt att hitta, även om det finns på ebay. Färgen är en sorts obestämbar plommon-gammalrosa-brun som är ganska neutral och trevlig på naglarna.

Det ser lite olika ut beroende på vinkel mot ljuset, så klart, men alla bilderna är faktiskt rättvisande. Det kan bli ganska djupt plommonfärgat i vissa vinklar medan det i starkt solljus fräts ut till en lite brunrosa-karamellfärgad nyans.

Det här är nog bästa bilden vad gäller färgen. Så här ser det även ut inomhus.
Lacket är suveränt lätt att lacka med och täcker så pass som på bilderna med endast ett lager. Konadstämpeln är gjord med China Glaze Passion. Jag har inte använt stämplarna på år och dar så jag lyckades kladda lite i tippen, men bry er inte om det.
Japp... Route Beer Float. En trevlig färg men knappast värd överpriserna på ebay. Eller?

Och de gröna lacken från Nubar har bara kort paus. Efter Forest och Greener, vad ska vi ta? Marie ville se Wildlife. Är det nästa önskelack i serien? Håll utkik här i bloggen och kom ihåg, här måste man scrolla! Vi är rätt snabba att uppdatera och nu kan det hända, som igår, att det kommer massor av inlägg på kort tid! :D

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-10 15:49:20

Många uppdateringar är drömmen för mig som är hemma och inte har något att göra:)



Lacket ser helt ok ut men det får inte mitt hjärta att slå lite extra.

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-08-10 19:11:22

Sminkan, du är så fin! Tack så mycket! :)



Jag har lite svårt att bestämma mig - jag tror att jag gillar det här lacket, men jag vacklar från en bild till en annan. Det ÄR en lite svår färg. Dock vet jag att jag tyvärr INTE gillar det för $20 :/



Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-10 21:47:02

Sminkjante! Okej! Då får du hänga med i morgon, då kommer det mer smink och naglar!



Miss Pussy! nej, 20 dollar är alldeles för mycket!

Postat av: erica
Publicerad 2009-09-23 11:56:24

Hej! blev helt manisk när jag hittade din blogg av en slump på google faktiskt! älskar pyssel med naglar (är dock inte duktig på det själv!) men jag hade tänkt att ge mig på lila naglar med vit fransk manikyr =) vad tror du om det? =P


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela