Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Reclaim

Publicerad 2009-08-10 21:41:53 i Naglar - holografiska lack,


Min ljuva medbloggerska Emma fick bestämma viklet nästa lack i serien skulle bli och hon valde, så klart, holo-lacket! Nubars Reclaim har blivit mycket omtalat eftersom det är ett grönt holografiskt lack. Det finns ju, i och för sig, något grönt holo-lack sedan tidigare, L8R G8R från China Glaze i ljust lindblomsgrönt och även He's Going in Circles, också från China Glaze, i ljust mintgrön, men ingen av dem är så grön som Reclaim!

Tyvärr är det ju nästan alltid så att man får ta igen på gungorna det man förlorar på karusellen. Visst, Reclaim är grönare än de båda tidigare nämnda hololacken, men, den är mycket mindre holo. Sen kanske inte det gör så mycket, då många vill ha en diskret holoeffekt. Jag tycker lacket är vackert trots att det inte är överväldigande blingigt. Det finns tillräcklig holoeffekt, helt klart!
 
Färgen är en mörkare mintgrön med lite tealtoner. Väldigt sommarvackert! Svalkande och med en känsla av havet på fingertopparna. Absolut en färg att äga! Den milda holoeffekten ger lite av en sidenskimrande yta, kanske som en hybrid mellan Emmas Hi Def och ett hololack?

Ja, jag vet, manikyren ser hemsk ut, kladdiga nagelband och bla, bla... Men jag snabbswatchade för att hinna visa alla nagellacken i en ganska snabb följd. Inläggen fotades och skrevs samma dag som lacken kom. Det var inga som helst problem att lacka med det här lacket. Dessutom klarade det sig ganska bra med bara ett lager men jag testade två för att se om penseln skulle dra med sig av det nedre lagret i andra lagret. det gjorde den inte. Lacket var smidigt, lättanvänt, flöt ut bra och torkade snabbt. Perfekt med andra ord. Ännu ett perfekt lack i en perfekt serie lack! Tack Nubar!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-10 21:58:44

Denna är mkt kallare än Hi-def. Färgerna är lite det motsatta mot Hi-def, denna är ju kallt grön med varmt skimmer och hi-def är tvärtemot. Otroligt vackert oavsett, jag suktar...

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-08-10 22:17:56

Nubar borde ha döpt hela den kollektionen efter dig. "Sminkan Going Green" borde den ha hetat!

Hörrödu, skulle du vara intresserad av en sambeställning på Illamasqua? Det skulle vara trevligt att ha nån att hålla handen/ dela på portot med? Och liksom dela hela upplevelsen? Jag är helt knäpp vid det här laget, sitter och tittar på youtubefilmer hela nätterna och suktar! Vill ha! liksom..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-10 22:30:50

Emma! Jag förstår vad du menar, men erkänn att de har något gemensamt. Eller så fotar du uselt. ;D

Får väl jämföra själv när mina kommer! :D

Du måste alla fall ha Reclaim, så det så!



GQ! Ja! Bra idé! Du, jag ahr tänkt på dig, men jag har ju inte ditt telefonnummer kvar. Puckade mig. Men ring/maila och så får vi snacka Illamasquabeställning/boka fika.

Jag har massor av tid nu i veckan om du hänger runt i stan och har tråkigt.

Postat av: Hanna
Publicerad 2009-08-11 02:04:38

Till Emma P: Jaa jag förstår inte varför en del blir förbannade över ens sminkintresse. Det är ju inte bara makeupartister som jobbar med yta, däremot verkar det vara dem som får mest skit och fördomar över sitt yrke, vilket jag tycker är väldigt synd.



Jag älskar då min "lilla" samling och ingen har tagit skada av det eftersom jag inte använder djurtestat, så varför inte liksom :)

Postat av: Hanna
Publicerad 2009-08-11 02:09:03

Till Sminkan: Jag ÄLSKAR Lars Wallin-samarbetet med Make up Store!

Jag har inte så mkt av hans bröllopskollektion, typ inget, men den andra kollektionen som han gjorde..han designade ju en sjal och en väska, och jag köpte båda då de kom ut -04. Hela min månadspeng gick åt, men jag var så nöööjd hela sommarn :]



Seduce me Pink är så fin, samt Rich bitch brown, som används flitigt :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-11 09:47:07

Vilken tur att jag beställde detta igår. Det är så läckert!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-08-11 10:28:19

haha vi har ju typ skrivit likadant om det här lacket. Lite spooky nästan

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-11 10:48:11

Sminkjante! JA, vilken tur!!!



Kajalen! Jag såg det. Kan säga att mitt inlägg var skrivet i fredags så det är helt och hållet beroende på att vi upplever lacket lika. Och det är ju bra, för då har vi ju rätt! :D

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-08-11 12:31:50

Precis. Två toppen intelligenta och förbaskat bra tjejer kan ju inte ha fel :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-11 12:46:31

Kajalen! Precis så! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela