Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Lemon Sorbet

Publicerad 2009-08-19 18:44:46 i Naglar i gult,


Tänkte visa lite bilder på mitt finaste gula nagellack, Nubar Lemon Sorbet.

Ett lager täcker och lacket är suveränt at lacka med. Jag vet inget gult lack som ens kommer i närheten av att vara så fint! Det ser verkligen ut som citronkräm i en citronmarängpaj!

Hur som helst, det är en syrligt och sval gul som ändå har en rundad vaniljton. Utsökt!
Som sagt, det flyter ut fint över nageln och blir inte flammigt ens med dett lager. Här är det ett lager. Dessvärre är det även acetontorka och marinblått glitter samt missfärgning från det mörkblå lack jag hade innan... Några senare bilder avslöjar att jag haft en lång och tråkig dag med konferenser. Har både bitit på köttet runt naglarna och pillat bort nagellack längs nagelbnadskanten. Bortse från alla sådana malörer och bara njut av färgen! Vackert! 99 kronor på www.nailshop.se

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-19 19:46:18

Ljuvligt lack och pajen ser likaså ut :D

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-08-19 19:52:28

Fint lack o underbar paj! Citronpaj med maräng är en av mina absoluta favoriter.

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-08-19 19:53:19

Sorry, det är jag som råkade bli anonym!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-19 19:55:55

Ett gult lack som till talar mig. Ser underbart ut.

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-08-19 22:38:10

Jag skulle iofs välja pajen framför lacket vilket dag som helst, my god vad god den ser ut! Säg inte att du bakade den bara för att kunna göra jämförelsen? ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-19 22:44:24

Verkligen citronmarängpaj. Ser himla läckert ut, både pajen och lacket:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-20 06:24:50

Linda! Ja, visst är de fina!!



Kerstin! Ja, citronmarängspaj är mångas favorit!



Sminkjante! Det är ju få gula lack jag har känt behov av att äga, men detta är ett!



Mimmi! Nej, så tokig är jag inte, men jag har bakat den själv. Till min födelsedag. att den fotades berodde på att jag blev så stolt över marängen. :D



Emma! Tack! Pajen blev populär! Nagellacket är rriktigt fint! Har det idag med!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-08-20 18:46:28

Jag vill ha det där!!!

Så perfekt!

Jag har inte köpt nagellack på jättelänge.

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-08-22 22:45:05

Hej! Jättefint lack. Jag har varit inne på att hitta ett ljusgult lack ett tag nu, men jag vet inte vilket jag ska välja. Har du någon erfarenhet av OPIs Banana Bandana eller Orly Spark, och hur de är jämfört med detta? (Ok,jag fattar att du inte har alla lack i hela världen, men ändå :) ).

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-23 08:05:37

Sanna! Du behöver det! Köp det bums! :D



Anonym! Jag har dessvärre inget annat ljusgult lack. Jag var sugen på Orly Spark förr, men Orlys penslar är så hemska. Nubar är lättare att använda, alla fall generellt sett. Kanske kan du kolla upp dina lack hos NOTD, Naglelakkmani eller någon annan av nagelbloggarna i min länklista? Jag önskar dig lycka till med ditt sökande efter det perfekta gula!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-23 08:20:52

anonym igen! Orly Spark har du alla fall på en notd här: http://drenchedincolor.blogg.se/2009/march/orly-spark.html

OPI-lacket hittar du ju hos Scrangie. Om någon kan swatcha alla på samma hand vet jag inte. Enligt Scrangie är alla fall Lemon Sorbet något ljusare och mer pastellig än Banana Bandana.

Om du ber Scrangie snällt kanske hon gör en jämförelse åt dig. Hon borde ha alla tre lacken alla fall.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-08-23 16:51:59

Åh, bananfärgade!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-23 19:48:58

Alex! Japp!!

Postat av: Sigrun
Publicerad 2009-08-24 18:28:04

Hej, det var jag (Sigrun) som var anonym ovan, namnet verkade inte komma med. Tack för dina tips!!! Fast nu lutar jag åt att blanda till en egen ljusgul efter att ha sett detta franken-inlägg http://nailjuice.blogspot.com/2009/03/chicklet.html

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-25 17:51:06

Sigrun! Att blanda själv är ju också en lösning! Bestämmer du dig för ett lack så är dock Lemon Sorbet fantastiskt fin!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela