Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mer swatcher på Brite Bird

Publicerad 2009-08-23 13:46:39 i Swatchbibliotek övrigt,


Jag lovade Rouaa att swatcha resten av mina Brite Bird för över en vecka sedan. Jag är seeeg när det gäller swatcher. Men, här kommer de!
Det är från vänster till höger Bear with me (beige), Nautical Nights (marinblå med gråton), Rock'n'Rolla (lila), The Bridges (mörkbrun) och nedre raden Vintage (guld) och I'm Antiqui-teasing you (brons).

Japp, här ovan ser ni burkarna, upp och ner. Alla är underbara! I'm Antiqui-teasing you är en storfavorit här hos mig! Den är så användbar! Även Bear with me är en utmärkt skugga som är lite gyllentonat ljusbeige. Nautical Nights är svårbeskrivbar i färgen. Lite charcoal, lite marinblå, med massor av skimmer. Vacker! Rock'n'Rolla är en härlig, skimrande lila och The Bridges en riktigt vacker mörkbrun, också skimrande, som kan ta upp striden med Brown Smoke om vilken brun som är nummer ett på listan.  Vintage är superpigmenterad och härligt guldig som gamla tavelramar!

Bilderna blev inte alls lika perfekta som förra gången, ljuset är mer blått här vid mina norrfönster, men det är alla fall ingen blixt och jag har inte redigerat bilderna. Jag har bar hud under skuggorna och skuggorna är applicerade med fingertoppen. Inget fuktande eller krämande alltså. ;-)

Vill ni ha Brite Birds underbara pigment och skuggor? www.britebird.se!

Kommentarer

Postat av: Sanna svarar:
Publicerad 2009-08-24 08:53:07

*hjärta*

I'm Antiqui-teasing you är så lurig att fota, så jag antar att namnet blev rätt passande:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela