Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L300 Anti Age-serie

Publicerad 2009-08-14 11:48:29 i Hud och hand,


De här sakerna kom hem på posten i slutet av maj 2009. Kul! Det är L300 som gjort en anti age-serie med hudvård och den ska det bli spännande att testa!

Japp! Det har det varit. Spännande alltså! Och trevligt! Jag har använt L300 Anti Age sen i maj alltså. Rengöringsmoussen och dagkrämen framför allt. Dagkrämen är slut, faktiskt, så den har verkligen fallit mig på läppen. Jag tänkte att jag skulle säga några korta ord om varje produkt, vissa ord blir kortre än andra, som ni förstår, men ändå.
Ögonkräm.
Den här har jag inte använt så regelbundet. Jag tycker inte om känslan av kräm, eller gel, runt ögonen, men jag har faktiskt duttat den på läpparna, och där är den utmärkt! Tänker använda den som ansiktskräm nu när dagkrämen är slut. Korta ord om denna alltså. :D

Serum.
Nej, det här är överkurs för mig. Jag provade några gånger men det är ett steg för mycket. Tyvärr. Kanske när jag bli ännu äldre eller något. Jag vet inte. Men den är säkert bra för den som orkar hålla på med sin hud.

Dagkräm.
Yay! Suverän dagkräm! Lätt och tunn i konsistensen, går in fort i huden. ger mig inga hudbesvär som acne eller känsla av svullnad (och ja, det händer att jag reagerar så på vissa krämer). Huden mår bra av den och jag tycker den luktar gott, känns fräsch och skön och som sagt, den går in fort i huden vilket är superbra när man sminkar sig och ska ha den under foundation.
Jag har använt den här både morgon och kväll och den är super! Kanske köper en tub till och med, och med tanke på att den är dyrare än min gamla favorit, Nivea, så är det ett högt betyg!

Nattkräm.
Den här är ganska lik dagkrämen. Inte så tung och fet. Mycket trevlig! Har en hel del kvar av den då dagkrämen fått jobba dubbla skift de flesta gånger jag fått för mig att smörja in mig flera gånger per dag men den kommer absolut användas upp. Kanske även på dagtid för på kvällarna smörjer jag sällan in mig.

Ansiktsvatten.
Ännu en sådan där produkt som jag inte orkar använda. Provat en gång. Trevlig men känns rätt onödig.

Rengöringsmousse.
Stora favoriten här! Bästa rengöringen ever! Mjuk, skonsam men effektiv tar den bort även lösfranslim och vattenfasta eyeliners. Jag älskar den! den är så bra, så bra, så bra! denna kommer jag absolut köpa igen när den tar slut. otroligt nog är den inte slut än, vilket visar hur dryg den är! Rekomenderas varmt!

Om jag ser yngre ut med hjälp av dessa produkter? Nä, det tror jag inte. men, jag tycker de är behagliga att använda. De doftar inte för starkt och de sjunker in snabbt och bra i huden. Jag har gillat dem, helt enkelt.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-17 18:48:35

Åh, jag blir riktigt sugen på rengörningsmoussen faktiskt, måste nog testa den:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela