Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kois&Lotuses och en tutorial

Publicerad 2009-08-09 20:47:39 i Tutorial,


Det är inte bara mina naglar som bär orange som färg, även mina ögonlock har fått en skvätt av den varan. Och jag har faktiskt, trots min inre got, en orangemönstrad klänning. Schhhh! Säg inget till någon! ;D
Jag tänkte bjuda på en liten tutorial idag för att fira att semestern är slut. Det blir lite pigment från Brite Bird och en helsickes massa bilder, okej? Vi kör!

Först tar jag fram min stiftskugga från Sinful Colors, den är vit. Den lägger jag sedan tunt på hela ögonlocket upp till brynet. Jag applicerar med stiftet direkt på huden och sedan jämnar jag till med fingertoppen. Det blir en lagom klistrig bas för mina pigment att fästa i.

En liten ram runt ögat kan vara bra att ha. Jag tar bruna pennan Bourbon från Urban Decay och markerar i fransrötterna runt hela ögat och gör en mikroskopisk liten vinge.

Wohoo! Orange! Här kommer pigmentet Kois&Lotuses fram och med hjälp av min ögonskuggepensel från e.l.f packar jag färgen på ögonlocket. Som ni ser på "färdigbilden" har jag tonat ut den så den är mildare senare under sminkningen.

Dags att markera globlinejn. Jag valde en färg som inte alls matchar, man vill ju vara originell, och tog den ljuvliga plommontonade Violin. Oerhört vacker färg! Mmm! Snedskuren borste och svep från ytterkant innåt. Låt linjen smalna av mot näsan.

Dags för Cream Cat. Den lades med stor men flat pensel på brynbenet och in mot näsroten. Nu minskar jag även intensiteten på den orangefärgade skuggan. Det gör jag genom att borsta lätt på den med en ren pensel. Då absorberar den rena penseln den överskottsfärg man vill "bli av med". Många tycker det är enklare att bygga en färg så den blir mer och mer intensiv, men jag tycker det är enklare att göra tvärtom om man har lösa skuggor.

Nu markerar vi igen runt ögat. Det blir Hot Taupe-ic som får rama in ögat. Jag lägger den med en liten pensel men torr så den blir lite mjukt diffus. Sen torkar jag bort allt nedfall från kinderna med en fuktad bomullstuss.

Avslutningsvis blir det brynskugga, foundation och mascara. Det behöver jag väl knappast gå närmare in på? Brynskuggan är Myrrah från Face, foundation är Facefinity från Max Factor och mascaran Define-a-Lash från Maybelline.

Och några klickbara:

Det var det. Hoppas ni gillade min lilla tutorial! Alla pigmenten finns att köpa för 39 kronor burken hos Sanna på www.britebird.se och de är så värda pengarna!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-09 22:18:29

Vilken härligt färgsprakande tutorial du har gjort! Sen kan jag inte förstå vem som skulle vilja fira att semestern är slut, men det är ju kul om du vill det och det blev väldigt fint...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-09 22:30:00

Emma! Tack hjärtat! Och man ska faktiskt ta alla chanser att fira!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-10 12:03:20

Vilka läckra färger. Bra jobbat med tutorialen.

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-08-10 14:42:02

Jättefint! Kanontutorial dessutom! Jag är så glad att du gillar det jag gör:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-10 15:03:26

Sminkjante! Tack! Ja, färgerna är suveräna!



Sanna! Åh, jag älskar det du gör! Det är fantastiska skuggor!!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-11 08:45:47

Vilken glödande make-up!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-11 08:57:56

Linda! Tack! Sannas förtjänst! Kois&Lotuses är jättebra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela