Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fredagsmakeup med Urban Decay

Publicerad 2009-08-21 21:29:14 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Supersnabb och enkel makeup även idag. Glammade till det lite med lösögonfransar, dessa billiga från ebay. De är lite hårda i fästbandet men har rätt längd för mitt öga och kan återanvändas länge eftersom de inte blir så slitna av tvätt.

Annars då? Vad har jag använt? Jo, en bas av L'oreal Color Fresco. Ovanpå den Mauwie Wowie från Urban Decay och Polyester Bride på brynbenet. Båda är från urban Decays Ammo-palett, en palett värd att äga för att asken är så snygg. Skuggorna är vackra, men, ni vet ju alla att skimrande ögonskuggor från Urban Decay innebär att man har glitter i hela ansiktet...

Ni ser, det är verkligen oavancerat. Men ganska fint ändå. Brun geleyeliner längs övre fransraden och så på med fransarna. Ifyllda bryn... Ja, ni kan ju det där. Kändes ganska bra att ha en sådan här enkel makeup, inte så mycket att misslyckas med, om jag gett sjutton i lösfrallorna. Infästningen på vänsterögat hade kunnat vara snyggare. Fick göra om den en gång för det släppte i inre vrån. Det beror på de tjocka fästbanden i plast. Svårt att böja till dem i rätt form för min ögonform.

Nåja, det syns inte så mycket på bilderna. kanske inte IRL heller, hoppas jag. Alla fall var det ingen som sa något. Som kuriosa kan jag säga att jag hade Lemon Sorbet kvar på naglarna idag också och att jag var fin i klänning. Vi avslutar med en sista bild för jag har inte så mycket mer att säga. Förhoppningsvis känner jag mig lite pepp på smink i helgen och gör något kul att visa er. Emma är på weekend-semester så jag är ensam på bloggen. Men, ni missar väl inte hennes jubileumstävling? En palett med 96 ögonskuggor till vinnaren! Allt ni behöver göra är att skriva en kommentar i tävlingsinlägget där ni säger vilket av Emmas inlägg ni gillat allra mest!
Men, detta är mitt inlägg och här kommer min sista bild på denna sminkningen:

Kommentarer

Postat av: Therése (Heartcore)
Publicerad 2009-08-22 00:28:45

Gosh, vilka lösfrallor. Love it!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-22 01:34:32

Therese! Vad kul att du gillar dem. Kan säga att de är billiga, tio par för under 80 kronor inkl. frakt. Ebay!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-08-22 11:40:29

ah mycket tjusigt, lösfrallorna inte minst :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-22 11:41:37

Lösfrallorna är underbara. Tur att jag får min dos av lösfrallor här hos dig:)

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-08-22 14:21:37

Jättejättefint! Enkelt och fint!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-08-22 15:11:53

Ursnyggt tycker jag!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-08-22 18:57:36

fiint

Postat av: Suss
Publicerad 2009-08-22 20:10:06

du fick riktigt fina ögon i denna mejk!

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-08-23 03:02:50

Jättefint! Ibland stämmer verkligen "less is more".



Dina ögon är så himla fint blå också!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-23 08:02:19

Linda! Tack!



Sminkjante! Jo, vi försöker nog stoppa in några lösfrallor i månaden, jag och Emma!



Miss Pussy! Tackar! Ja, det kändes fint när jag gick hemifrån.



Kerstin! Tack!



Sanna! Tack!



Suss! va? Har jag inte det annars då? ;D

Tack så mycket! Bilderna blev nog rätt bra.



Marybeth! Jo, så sant. Det är lite vilsamt med mjuka, neutrala färger och så.

Postat av: Jennifer Pettersson
Publicerad 2009-08-23 12:40:42

Wow, den är så enkel men ändå så helt otroligt snygg! Och jag älskar verkligen lösögonfransarna :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-23 13:52:30

Jennifer! Ja, lösfrallorna är söta. Det är de som gör hela looken.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-24 10:27:50

Jag tycker att denna var enkel och fin! Fransarna gör allt... Förstår dock hur du känner med infästningen, har själv suttit och muttrat över det ett antal gånger:)Men seriöst, det är ju ingen som tänker på det i verkligheten.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-25 17:52:53

Emma! Ja, du har rätt. OCh nu har vattnet under bron flutit så pass att jag inte är upprörd längre.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela