Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

O land, du tusen sjöars land...

Publicerad 2009-08-05 09:27:20 i NailArt,


Finska naglar är fint, eller i alla fall en finsk nagel. Så här såg det ut på min semester i Finland. Mesmerize från Essie piffades upp med lite Oh la la i vitt från Color Club så det blev en liten finsk flagga!Kanske kan vara lite inspiration inför finnkampen? Ja, för snart är det dags för den igen! Det enda sportorienterade som kan fånga mitt intresse! ;D

Flaggan är frihandad, så resultatet är kanske inte så bra, speciellt som det var den blå som var grunden. Lättare, inbillar jag mig, att måla ett blått kors på vit botten än vita fält runt ett imaginärt kors. Ni fattar vad jag menar? Oh la la är tillräckligt täckande för att klara att dölja det blå med två lager. Eftersom jag inte är supersäker på handen är det lite flammigt. Nästa gång ska jag absout vända på det...

Heja Finland!
En främling far oss stolt förbi:
Men detta landet älska vi,
För oss med moar, fjäll och skär
Ett guldland dock det är.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-08-05 10:22:10

Klockrent!!!!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-08-05 13:24:47

Läckert. Tycker frihandsflaggen ser bra ut.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-05 14:53:46

Sanna! :D



Sminkjante! Tack! Den blev ju alla fall så pass att man ser vad det är... :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-05 16:19:11

Åh, så tjusigt! var det ngn som uppskattade dina naglar i Finland? Och ja, hade säkert varit lättare att måla korset ovanpå.. Du får testa det nästa gång.

Postat av: CC
Publicerad 2009-08-05 17:20:09

Suomi rocks :) jo helt klart skulle jag målat det blå sist o inte tvärtom. Lat som man är ;)

Postat av: marinamake
Publicerad 2009-08-05 20:57:20

Hi hi du är rolig du! Tycker det blev fint, flaggan också!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-05 22:14:11

Emma! Ingen har uppskattat mina naglar, tyvärr. Mer än jag själv! Min familj tycker jag är fånig. ;D



CC! Ja, det blir så jag gör nästa gång...



MArina! Tack! Ja, rolig och rolig... Jag är i alla fall lite finsk! :D

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-08-06 13:20:05

Ja, så fint du gjort!

Postat av: badis
Publicerad 2009-08-07 05:05:52

Ihanat kynnet! <3 :D Gillar! (Och OJ säkert också) Förlåt att jag är så dålig på att kommentera nuförtiden, vill bara att ni vet att jag följer med precis lika som förrut men knakkorvarna är bara litet latare;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-07 11:52:04

Alex! Tack!



Badis! Vad kul att se din signatur! Jag tänkte på dig när jag köpte all min lakrits! Du anar inte vad jag frossar nu! Jag tror halva väskan var full! Mums!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela