Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Orange Pacific

Publicerad 2009-08-09 20:19:59 i Naglar i orange,


Sommarens vackraste i orange är ett gammalt lack från China Glaze. Inte illa va? Ser ni hur fint det gnistrar!

Orange Pacific är ett lack jag slitit med förut men inte gillat då det av någon anledning envisas med att ha VNL vilket jag hatar. Nu lade jag ett lager av det vita lacket Oh la la under och vips fick jag fram det ultimata lacket i orange! Inget VNL bara knallig härlighet!

Guldskimret kommer fram otroligt bra i solen, se bara! Sen är det ju ett skitlack på många sätt. Precis som många andra China Glaze är det extremt segtorkande och jag fick hack i tumnageln länge efter att jag lackat trots snabbtorkande överlack. Att man ska behöva ha ett täckande vitt lack under är också fånigt. Men, jag är glad att jag hittat ett sätt att ibland få njuta av det här lacket.

Och alla ni som undrar vad som hände med Going Green, lugna i stormen! Det kommer mer av dem, men jag tänkte kila emellan med mitt matchande smink och naglar i orange. Håll ut!

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2009-08-09 20:23:27

Jag älskar OP! Det är nog det finaste orange nagellacket jag har. Orange Marmalade är fint det också men slår ändå inte detta.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-09 20:51:57

Emelie! det är ditt "fel" att jag har den. Minns din notd med den och blev helt galen av habegär. Den är ju fin också, när man hittat ett sätt att bära den uten det förbaskade VNL.et. ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-08-09 22:20:01

Alltså gud så snyggt! jag brukar ju inte vara ett fan av orange, men detta är ju skitsnyggt, så vacker färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-09 22:30:47

Emma! Visst är det härligt! Jag är lite kär! Men imorgon blir det Route Beer Float och mer Nubar!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-08-10 07:23:15

Påminner det mycket om Orange marmalade?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-10 08:01:05

Kajalen! Ingen aning, eftersom Orange Marmelade inte finns i min samling. Vi får konsultera Emelie (P'ssion) som har båda!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-08-10 14:43:47

Gah, så snyggt! Jag tycker det r så snyggt med orange men jag har lite svårt att tycka om att bära det, då mina fingrar är persikofärgade och liksom smälter in med det oragea. Men ujuj va snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-10 15:04:06

Sanna! Och mina fingrar är rosa och skär sig något förskräckligt... Men ibland bara måste man ha orange!

Postat av: CC
Publicerad 2009-08-10 20:41:30

Färgen påminner mig om gammaldags apelsinkarameller, såna där hårda. Slurp :)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-08-11 19:53:15

Oh, jag har detta. Jag gillar verkligen färgen, men som du säger; segtorkande!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-08-11 20:51:34

CC! Ja, det har du nog rätt i!



Alex! Visst är det trist att så många ChG har det problemet. Torkar ju i princip aldrig...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela