Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Zara och krokus

Publicerad 2009-04-08 15:57:07 i Naglar i lila,


Zoya Zara
visade jag redan i december förra året, men det är ju så fint och för mig mer ett vårlack än något annat. Så här kommer det alltså som favorit i repris!


Zoya Zara är ett ljuslila till mellanlila lack med masor, massor av guldskimmer. Det är så himla fint! Jag var faktiskt tveksam till om jag behövde det här lacket, men nu är jag så glad att jag tog det. Det är ett klart favoritlack ur Flourishkollektionen. Kallista som jag trodde att jag skulle älska mest är snart glömd, Shivon passade mig inte alls, men Cyma och Zara är favoriterna! Jag tror faktiskt jag ska skaffa mig Mieko också...

Två lager lack och ett lager Redi top coat ger detta resultatet. Perfekt!
Som ni ser är alla bilderna tagna utomhus en solig aprildag (de med krokusarna idag faktiskt). Några i skugga dock för att ge lite olika idéer om färgen. Det här är ett underbart lack helt ton i ton med mina små krokusar som snart blommat över. Och det är hållbart. Jag har burit det i fyra dagar och det är alls inte slitet, trots trädgårdsjobbande och annat. Gillar du lila och guldskimmer så måste du ha Zoya Zara!

Kommentarer

Postat av: Therése
Publicerad 2009-04-08 17:25:59

Vilken ljuvlig färg, jag älskar lila naglar. Och vad härligt med vårblommor! Nu blev jag på bra humör :)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-04-08 17:55:35

Har ni sol!? Fusk! Här regnar det =( och jag som sett fram emot att fota raspberrry festival i solensken

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-08 18:54:16

Åh, det passade ju alldeles strålande till krokusarna, vilken vacker matchning! Dessutom tycker jag att lila känns väldigt påskigt, så det passar ju kanon!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-04-08 20:50:54

Håller med Emma! Vårigt, påskigt och matchar alldeles ypperligt med krokusarna! Älskar färgen! Hamnar på vill ha listan!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-08 21:41:14

Jag undrar om något av lacken jag beställt ser ut så här... Om inte så ska jag definitivt ta med ett lack som detta i nästa beställning!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-04-08 23:15:21

men- ååååååå! vilken ljuvlig lila!! med guldskimmer... -ååååå!

och krokusarna, vilken underbar porslinsfärg! är det ute på landet? myyyysigt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-09 09:01:09

Therese! Ja, visst är det en fin färg! Och krokusarna är också fina!



Kajalen! dag är det fuktigt och dimmigt här, så ni kanske har snott solen?



Emma! Exakt!



Marina! Det är ovanligt vackert!



Alex! JAg tycker absolut du ska ha ett!



GQ! Ja, på landet. Visst är de söta, krokusarna!

Postat av: Linn
Publicerad 2009-04-09 12:46:33

Vilken vårexplosion =) Jättefint! Långa naglar du har också =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-09 16:42:19

Linn! Ja, längre än någonsin förr faktiskt!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-04-09 22:12:41

Hihi jag kom ihåg att du var så där förtjust innan du köpte det, men jag vet att det blir lätt kärlek med det lacket;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-09 22:37:19

C-N! Det är så mycket inare på nageln än i flaskan, men kräver rätt långa naglar för att vara snyggt.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-04-10 12:19:18

Det är sjukt fint!

Jag tenderar att gilla lack i en fin färg mer om det dessutom finns starkt guldskimmer i det!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-10 12:35:42

Marie! Ja, fin är den. Guldskimmer vet jag inte om jag gillar speciellt annars, men i detta lacket blir det kalasfint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela