Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vårgrön fransk

Publicerad 2009-04-16 21:16:49 i NailArt,

Den här var väl rolig och söt! Nyss upphittad i arkivet! Den gjordes tidigt i våras. Lite "första grönskan" över den. Jag tycker den är riktigt söt!

En fransk manikyr som fått lite extra krydda med hjälp av ett skirt, ljusgrönt skimmerlack från Sally Hansen. Jag köpte fem små minisar från Sally Hansen, alla namnlösa, för att ha just till layering och för att ge skimmer eller bryta en färg. Jag har även använt detta över grönt förut. I en fransk manikyr tycker jag det gör sig väldigt väl.

Den är så pass transaparent att man tydligt ser de vita tipparna men ändå så pass distinkt att man inte missar att det är grönt. ;D
Den franska är gjort med Blush-trio lacken från China Glaze som jag alltid använder. White-on-white på tipparna och Sensuous över hela alltet. Ovanpå det ett lager grönt Sally Hansen och så Seche Vite. Några strasstenar, två ljusgröna och en vit har dränkts i överlacket och ser mer ut som pärlor än strass. Silverränderna längs tippen är gjort med Art Clublack.
I lampljus:

Jag frihandar, som vanligt, så allt är snett...

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-16 21:56:43

Superfint! Du har blivit så himla duktig på såna här sminkningar! det kommer bli fasansfullt svårt att bestämma mig för lack om jag hälsar på dig. Å ena sidan borde du göra en funky french, men jag måste ju bara prova Rainforest...

Postat av: creme-idiotidiot
Publicerad 2009-04-16 22:06:12

Åh, så fint!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2009-04-16 23:22:43

Görsött!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-04-17 00:17:01

Men vad sött du gjort :)

Tänkte först att det var något av Color Clubs skira lack från vårkollektionerna, man icke sa Nicke! De kanske inte ger sig mycket färg iofs?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-17 07:32:31

Emma! Så himla bra... Nja... Men jag står ut själv en dag eller två. Du får väl hälsa på fler gånger? Eller ha olika på olika händer?



C-I! Tack!



Kajsa! Ja, jag tyckte själv det blev sött!



Marie! nej, de är nog mer täckande. Är de inte? Hm, jag får kolla mina swatcher sen...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-04-17 11:10:54

Ah vad fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-18 12:33:09

Sminkjante! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela