Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NYC 118A

Publicerad 2009-04-27 18:47:57 i Naglar i grönt,

Ur arkivet:

Det här skira gröna lacket fick jag för ett tag sedan men har lite dragit mig för att ge mig på. Jag vet ju hur många lager som krävs. Men, till sist bestämde jag mig för att prova det på ett mörkblått lack. Tänkte att det skulle ge en aningens grönt skimmer bara. Av någon anledning uppnåddes flaskfärgen omedelbart. Det är ett lager av det gröna alltså, ovanpå marinblått krämlack.

Visst är det snyggt! Oväntat snyggt! Jag blev jätteförtjust!

Inte alls så jobbigt alltså, om man använder det till layering. Tvärtom. Superenkelt. Förmodligen händer samma sak över svart. Jag är så nöjd!

I lampljus från lysrör. Lite penseldragsmärken men annars okej. Här ser man dock mer av den blå basen. Alltså lacket blir lite mer aqua eller blågrönt.

Kommentarer

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-04-27 20:03:26

Ja det var verkligen en dundersnygg grön färg. Känner att jag måste börja experimentera mer med mina lack och testa olika färger på varandra osv. Det kan ju bli oväntat häftigt har jag förstått. Jag har varit alldeles "för" traditionell i mitt lackande inser jag, men nu när samlingen börjar bli 30 flaskor+ så borde jag ju kunna hitta på lite roliga grejer tycker jag. Tack för inspirationen :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-27 20:20:04

Fru Choklad! JA, lite layering är ju alltid ett bra sätt att experimentera. Inte så krångligt och lätt att ändra om det blir fult. :D

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-27 22:50:31

Det är ju riktigt snyggt alltså, men hur många lager kräer det?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-28 05:59:28

Alex! Ett lager grönt räcker, i alla fall över mörkblått. ;D

Postat av: Fröken Frodig
Publicerad 2009-04-28 14:35:59

Kul att se detta lacket som överlack! Har det själv men har bara testat med NYC för sej själv och då lär det krävas hur många lager som helst! Nu ska jag nog prova med svart under.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-04-28 17:28:12

vilken fullträff. Snyggt till tusen. Jag glömmer många gånger bort layering för att få fram nagellackets "rätta" färg.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-28 17:37:57

Fröken F! Visst är det skirt på egen hand, men så här går det snabbt och enkelt att använda det!



Sminkjante! Ja, jag med. Men det är effektivt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela