Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nässelbrand den Gyllene

Publicerad 2009-04-10 12:40:08 i Boktema 2009,


Äntligen får jag vara drake igen! Jag älskar drakar! Och idag är jag en gyllene drake!

Okej, bilden är ett foto av omslaget på tredje delen av Eragon-sviten, men ändå... Gulddrake!

Nässelbrand är tyvärr en mekanisk drake, men det gör ingenting. Jag tolkar honom gärna ändå.
Basen för makeupen är en guldfärgad Whipped eyeshadow från Cover Girl. Den har sedan träffat fyra pigment från Makeupcosmetics, Magic, Fantastic, Shiver och Perfect.

Först ligger Perfect på hela ögonlocket och upp till brynet. Ovanpå den, på själva ögonlocket ligger sedan lite av bronsigare Magic. Shiver ligger på brynbenets högsta punkt och i inre ögonvrån. Den är förresten mer aprikos än gyllene. Slutligen sveptes skimret Fantastic över hela draken. Just ja, allra först målade jag en svart ram runt ögat, som ni ser. Det är bara vanlig svart kajal. OCh så har jag "flygfransarna" så klart. Samma som jag lottat ut tidigare här på bloggen. Ganska fina, va?

Ja, min drake är ond. Hoppas det framgår av blicken. Han fick drakgröna ögon alla fall! Alla bilderna är förresten tagna i dagsljus, därför ser jag så blek ut. Och jag hoppas ni gillade min Nässelbrand. Jag gillade att göra honom!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-10 12:54:22

Supertjusig gulddrake... Klart det framgår att Nässelbrand är ond, det är ondska i din blick här;)Jag hade med flygfransarna till min sminkning, tycker att de är ett jävla gissel faktsikt, så satans mycket jobb att få dem att sitta vettigt... men de är fina på, finare på dig för du kan hantera dem bättre. Fast Nässelbrand kan ju egentligen inte flyga;) Därmed inte sagt att du inte kan ha dem ändå, kom bara på det...

Postat av: Lotten
Publicerad 2009-04-10 13:57:42

Otroligt snyggt! Du ser helt främmande ut, måste vara det onda blicket:)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-04-10 15:32:21

Oj, är det verkligen du? :)

Jag gillar verkligen din skarpa eyeliner.

Postat av: Linda H - En make up artist
Publicerad 2009-04-10 15:43:02

Guuuud vad snyggt det var!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-10 15:44:16

Sminkan! Du har nästan överträffat dig själv! Även om det inte alls är 511 (läs femtioelva) skuggor som använts så får hela din makeup min haka att ramla i golvet. Jag var tvungen att visa min pojkvän och han tyckte den var fantastisk. Jag kan inte mer än hålla med honom. Nu längtar jag till nästa, mer än vad jag ofta gör! Jisses alltså.. Jag borde lägga mig ner. :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-10 16:24:59

Emma! Nässlan ÖNSKAR att han kunde flyga, därför har han flygfransar. ;D

Bra att hans onda sinne lyser igenom. Gillade själv mina "ögon poseringar"!



Lotten! Vad bra! Jag var själv nöjd med att jag fick en så smal och reptillik blick!



Marie! Så annorlunda är jag väl inte, har ju gjort andra onda karaktärer med elak blick, men bra om det kom fram ordentligt här. Skarp eyeliner är alltid fint!



Linda! Tack! Kul att du gillade min gulddrake!



Alex! Hahahaha! Bra! den sortens kommentarer som du alltid ger får en att vilja fortsätta blogga! :D

Postat av: Fia
Publicerad 2009-04-10 17:14:46

Wow wow wow! Jag älskar det! Vilken fantastiskt vacker färg. Vågar inte ens uttala mig om vilken färg jag tycker att det är, då det endast skulle förolämpa, med all sin obeskrivliga otillräcklighet. Du är fantastisk!

Postat av: MLY
Publicerad 2009-04-10 17:15:24

Nej men dra mig baklänges på en liten vagn! Det här var så sjukt snyggt Sminkan!

Jag finner inga ord för hur snyggt det faktiskt var.

Två tummar upp, helt klart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-10 17:51:57

Fia! Tack! Vad härligt att höra! Jag blir jätteglad!



MLY! Tack! Vad snäll du är! Hihihi!

Postat av: Ida
Publicerad 2009-04-10 18:14:58

WOW!! det här var riktigt j*vla snyggt (ursäkta språket;) grym blick och flygfransarna var pricken över i:et. du är så himla duktig smkinkan, en evig inspirationskälla! :) glad påsk på dig!

Postat av: jazzy
Publicerad 2009-04-10 18:19:20

supersnyggt!

Postat av: CC
Publicerad 2009-04-10 19:44:45

Wow, I love it! och du har verkligen lyckats med den onda blicken känner ju knappt igen dig!

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-04-10 20:18:18

Mmmhh... Förlåt ;o) men linserna är så jdra coola... fast så gillar jag det gula oxå (har en bengalgul bil postlådegul*) varför det är inte att förakta........



Glad Påsk tillönskas !

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-04-10 22:31:39

Både härlig inlevelse och sminkning. :)Färgerna är superhärliga och en aning oväntade, du kanske borde satsa på att bli ond superskurk? ;)

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2009-04-11 01:18:19

Vackert!!!! Fantastiskt fint! Glad påsk på dig, raring!

Postat av: Sandra
Publicerad 2009-04-11 10:17:15

Det där var verkligen supersnyggt! :o coola linser! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-11 12:16:53

Ida! Tusen tack! Vilken underbar kommentar! Jag blir så glad!



Jazzy! Åh, tack! :D



CC! Vad bra! Jag är glad att den onda blicken kom fram trots att man egentligen bara får ett öga.



Ardeth! Tusen tack! Glad påsk på dig med!



Karusell! Ond superskurk är mitt egentliga kall, men jag är så usel på att faktiskt göra superskurkiga grejer att den karriären ligger lite på is. ;D

Tack!



C-I! Glad påsk på dig med!



Sandra! Tack! Linserna är himla bra faktiskt!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-04-11 12:38:25

äntligen fredag igen!

Och du fortsätter med att överträffa dig själv gång på gång! en sån otroligt läcker make, och en otroligt läcker ögonform den gav dig!

Postat av: Sabina
Publicerad 2009-04-11 15:11:16

Fyyy f***n va snyggt! helt sjukt läckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-11 16:22:18

Suss! Tack! Ja, vi får väl se vad det blir nästa vecka... :D



Sabina! Tack! Kul att höra!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-04-11 17:08:45

Fy vad läckert! Vilken otroligt häftig form du fått till, du har verkligen transformerat dina ögon till drakögon! Och gyllene sådana, så fränt!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-04-11 21:01:06

du ser helt grym ut! Supercoolt!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-11 22:01:47

adrasteiah! Tack!



Marina! Tack!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-04-12 22:23:32

Härligt fantasifull makeup. Jag gillar linjen under ögat och de vackra lösfrallorna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-13 12:45:19

Makeupoholic! Tack!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-04-15 18:42:11

Fantasifullt och vackert!

Postat av: Rocketqueen
Publicerad 2009-08-22 13:15:54

Den här är helt vansinnigt intensiv! Så fantastisk! Jag ÄLSKAR blicken och det här är mina favvofransar på dig! DrakSminkan!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela