Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Serene Rosewood

Publicerad 2009-04-02 19:53:46 i Naglar, vampy,

Ur arkivet från sensommaren 2008...

En gång hade jag lacket Suzi loves Sydney som påminner om det hä lacket. Misas Serene Rosewood är dock så mycket bättre att jag bytte bort OPI och behöll detta.

Det här är lättlackat, vackert och glansigt. Bubblorna ni ser är överlackets fel. Jag kunde ha hoppat överlacket helt, det behövs inte, men jag var lite snabb med det. Misa brukar annars ha hyfsade torktider även utan snabbtorkande överlack.

Serene Rosewood är en lugn och mjuk färg. Kvinnlig. Varm. En färg som gjord för hösten. Ser ni hur yllesjalen viras runt mina axlar, koppen med te ryker på bordet och värmeljusen spider ett gyllene ljus på fönsterbrädan.

Två lager lack räcker. Det ger en djup härlig färg med härligt skimmer. Riktig höstglöd!

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-04-02 20:32:46

Rött utan att vara rött. Ser mycket bra ut

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-04-02 20:36:41

Tack så mycket för Barry (och kompisar) som kom med posten idag! Men jag fattar inte hur du kan få den så röd, den blir bara rosa på mig! :(

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-02 21:38:37

Mumsigt lack! Det kanske kommer upp på lack listan...

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-04-02 22:02:53

Otroligt vackert! Ett lack i min smak!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-02 22:20:38

Vackert lack! Och vilka härliga bilder, sommar vill vi ha nu!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-02 22:43:37

Kajalen! Ja, en trevlig färg!



Mimmi! Klistrig bas och tät pensel? Inga problem för mig.



Alexlyndra! Ja, ett fint och behagligt lack!



Adraseiah! Ja, visst är det fint!



Emma! Sommar är underbart! Längtar!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-04-02 23:02:01

Exakt vilken bas har du? Är den färgad?

Postat av: Marie
Publicerad 2009-04-02 23:32:28

Verkligen jättefint!

Men sjalen och det kryddiga teet är rätt accesoarer, inte vårjackan och sandaler :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-03 07:14:37

Mimmi! Olika beroende på humör. Färgad eller inte spelar ingen roll för slutresultatet. Barrys Dazzle Dust täcker ju helt. Skriver alltid ut bas när jag lägger upp makeuperna så kolla i gamla inlägg. Vanligen Dignity, stiftskugga från SC eller L'oreal, ibland Paint Pot men de är lite för "oklistriga" för en intensiv makeup.



Glöm inte att ha en tät penseln, gärna med kort lugg i get.



Marie! Ja, men de tär ju från sensommaren.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-04-03 13:47:55

Mycket vackert på dig!

Fick härliga mys känslor av din beskrivning:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-03 22:08:48

C-N! Visst är det fint!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2009-04-05 15:24:21

Riktigt mustig och vacker färg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela