Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

IsaDora Gleaming Plum

Publicerad 2009-04-24 07:01:53 i Naglar, vampy,

Hej allihop! Jag har inget smink värt att fota idag (Bara mascara och läppstift) så ni får vakna till lite gamla nagellacksbilder från för ett tag sedan. Detta är ett nagellack jag fick i present av Emma, min favoritflick och medbloggerska. Hon skickade detta lack när jag hade min mest dramatiska "Jag måste ha IsaDora Plum"-period. Detta lacket är väldigt likt Plum men faktiskt aningens snyggare ändå!

Det hä lacket har jag alltså fått av Emma P. En riktigt fin vampig plommonnyans som drar åt kallt vinrött. Jag blev störtförälskad i det och måste säga att det verkligen har ett otroligt fint skimmer!

Skimret i lacket är i guld och rosa. Lackets bas är en rödlila färg. Till skillnad från Plum från IsaDora så ser det här inte ett dugg brunt ut. Det har en kallare och klarare ton. Ja, jag tycker det här är ännu vackrare!

Två lager lack på bilderna, Det täcker väl och det är lättlackat och smidigt. Torktiden är snabb. Som alla IsaDoras lack med så här mycket skimmer i så torkar det lite matt, som ni ser på bilderna, och tjänar på ett glossigt överlack. Här är det dock inget överlack.

Under lysröret kommer skimret fram ännu mer och även basfärgen. Ser ni hur otroligt vackert det är! Jag är verkligen förtjust! Gleaming Plum alltså! Vackert som en dröm!

Kommentarer

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-04-24 08:37:39

Åh wow, det är ju riktigt snyggt alltså!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-04-24 09:15:58

Åh det är fiiint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-04-24 10:21:32

Vad kul att du gillar det! Gleaming Plum är verkligen ett vackert lack, jag har tidvis varit vansinnigt förtjust i detta..



Eftersom du inte sminkade dig på morgonen så tror jag att jag petar ut boktemat ganska tidigt faktiskt. Men naglarna får ligga först ett tag till...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-04-24 13:18:40

Det är jättefint. De hade rea på en massa vinröda isadoralack på HM idag. gick bara förbi. Måste kolla imorgon om detta fanns där.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-04-25 13:27:37

Alex! Det är en kalasfin färg!



MArina! Ja, det är det!



Emma! Tack för att jag fick det!



Sminkjante! JA, kolla! Det här är värt att ha!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela