Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Pru

Publicerad 2008-09-17 19:41:02 i Naglar i guld, koppar, brons,

Okej, en tredje notd från april som kastas ut i ren desperation då arkivet hotar sprängas. På mina naglar är det just nu blått holo-lack från OPI Designer Series. Den får ni kanske se en annan dag! Nu får ni dock njuta av ett underbart höstlack, Zoya Pru! Glöm inte kola in hennes mörka storasyster Anastasia i inlägget under.
image4456image4457
Zoya Pru är en kopparskimrande färg med massor av guldskimmer i. Den är ganska transparent, det behövs tre tunna eller två kraftiga lager för att få det täckande. Lacket flyter inte ut över nageln på samma sätt som många andra lack utan man får vara noga med appliceringen, vilket leder till att mitt lack är ojämnt inne vid nagelroten. Det syns inte med blotta ögat, men man ser det på bilderna.
image4458image4459
Det här är en sådan färg som jag verkligen lockas av. Kopprigt med rosa bas... Mmmmm! Men som vanligt blir jag lite ambivalent till färgen när den väl sitter på mina grisskära små fingrar. Ja, vad tycker ni? Är det en snygg färg på mig? Jag kan inte bestämma mig vad gäller den här heller.

Hur som helst, lacket är packat med glitter och jag tycker det passar bra till  lite perikorosa läppar och bronzer på kinderna. I vissa ljus uppfattar jag den verkligen som en gnistrande persikorosa. I andra ljus blir den lika koppartonad som mammas gamla kaffepannor i köket på landet.  Guldglittret gör inte att lacket ser ut att ha korn av glitter i sig men är lite större än det finaste microskimmer som man kan hitta i vissa lack. Det är ungefär i samma klass som det röda glitter som finns i Zoya Yasmeen. Det lacket finns i en tidigare notd.  Med ett lager överlack, här Poshe, blir ytan helt slät. Jag minns inte om det var knottrigt innan heller eftersom jag alltid drar på överlacket innan lacket hunnit torka. Det är ju halva poängen med överlacket, att det torkar lacken snabbare!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-17 19:48:26

skiftningarna är underbara men jag tror jag gillar Anastacia mer.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-17 19:49:48

Sminkjante! det gör jag med!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-17 20:41:09

Det här är riktigt fint, det blir bättre och bättre:D Himla fint skimmer i detta, får vi se dig med bronzer och persikoläppar också?

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-17 20:51:06

ÅH så snyggt!! Och vilken skillnad vår mirakelNNS har gjort! Jag kom inte på vad det var som gjorde att jag såg att det var gamla bilder först men sedan såg jag det! Hursomhelst, jag älskar dina naglar vare sig de är långa eller korta, och Zoya är såå grymma på duochromes! Pru är så snygg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-17 20:54:38

Emma! I april hade ni kanske fått det, när teten skrevs. Nu, nej... :D



RQ! NNS har verkligen gjort skillnad! Och här är de redan NNS:ade, mina naglar. Jag tyckte de var jättelånga redan då! :D

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-17 20:56:37

Åh, my bad! Tyckte färgen var såå fin. Just nu har jag Espresso your style från OPI, den är också kanonsnygg! Skulle kunna passa bland de ryska lacken, kaffebrun med otroligt skimmer!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-17 21:03:07

RQ! Inget bad med det su skrev. Bara roligt att man ser skillnad. Jag ser ju också skillnad. Det var bara ännu värre förr... Man ser ju på mina tidigaste bilder hur illa mina naglar mådde. Usch.



Espresso your style har jag ota kikat på. men jag har bestämt att jag har nog med brunt. Tror jag. ;D

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-17 21:10:23

Äsch, nu blev det knäppt. Varför?

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-17 21:10:59

Provar igen med länken under!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-17 21:11:25

Jaa, nu så! Ska sluta spamma nu... ;D Men jag trivs så bra här!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-17 21:37:09

ja, jag såg att den var gammal, men hade ändå tyckt att det hade varit lite kul;)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-17 21:57:21

mm yum yum

fint även detta! jag tycker inte alls att det skär sig mot dina fingrar.

Postat av: Ika
Publicerad 2008-09-17 22:44:54

Åååh, Pru är såååå snygg! Den påminner litegrann om China Glaze Awakening, även om den då är mer rosa. Prinsesslack iaf :) Synd att Zoya inte finns att köpa på H2T eller 8ty8, alltså där jag handlar mest lack, för den här väcker sååå habegär!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-18 06:12:52

RQ! Den hamnar nog i korgen nästa gång man handlar på H2T... Damn, vad snygg!! Vill ha!!! Brunt är verkligen läckert!



Emma! Persikoläppar kanske jag kan bjuda på men bronzer? Det har jag ine haft många gånger i mitt liv.



Sanna! Ja, den är ju söt som socker!





Ika! Ja, Pru är nog ett prinsesslack! Och jag håller med. Det blir lite dyrt med Zoya och deras egen hemsida är ju snåla och skeppar inte internationellt.

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-09-18 12:02:37

Otroligt fint! Men Anastasia ger lite mer höstvibbar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-18 15:40:33

Fåfängan! båda är fina men Anastasia favoriten!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela