Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema: Sämsta Beautyköpet

Publicerad 2008-09-28 07:54:00 i Veckans bloggtema,


Mina sämsta beautyköp har på senaste tiden varit krämögonskuggor. Niveas gräsliga Metal Cream-tub. Usch! Den var verkligen så hemsk att soptunnan inte ens var illa nog åt den. Den borde ha bränts på bål  som den djävulens påfund som den var.
Den nästan lika usla Rimmel mousse-skuggan som kändes som vatten och torkade innan man fått dit skuggorna över. Ja, okej, det stod inte primer på burken men vad ska man annars ha krämskuggor till? Jag var lycklig att kunna göra mig av med dem och de åkte til Jönköping och LipGloss Bitch.
Senaste idiotköpet är dessa båda Elf duoskuggor. Krämiga? Nej. Oljiga? Ja! Fruktansvärda. Har testat båda en gång och lär inte göra det igen.
Sen finns ju höjdaren Ghoulish Glow, överlacket som ska lysa i mörkret. Yeah, righ. Fyra lager över benvitt lack och det lyser ingenting...

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-28 08:09:09

Vad synd att de är så dåliga! Men skönt att du berättar det, jag har funderat på om dessa krämskuggor kunde vara av intresse, och svaret är alltså nej!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-28 09:08:02

Emma! det här är den mest värdelösa prodkt man kan tänka sig. Usch!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-09-28 11:50:47

Usch då jag som var lite nyfiken på att testa elfs smink, inte lika nyfiken längre.

Postat av: Frida
Publicerad 2008-09-28 13:48:03

Åh, jag beställde också dessa skuggor, tyckte dom såg helt fantastiska ut när dom kom, men så fruktansvärt dåliga!

Postat av: emelie
Publicerad 2008-09-28 14:05:44

åhh, ja vill se swatches på ghoulish glow!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-28 15:03:13

Anonym! Nej, men deras andra grejer kan ju vara bra även om dessa krämduos sög...



Frida! Ja, exakt! Fasen vad trist, eller hur. Man hoppades ju att de skulle vara enastående. Färgkombinationerna är ju fina...



emelie! Det går inte att visa något som inte syns. tyvärr. I sig är ghoulish glow genomskinligt, vanligt, överlack. Alltså kan man inte se det. Och det lyser inte i mörkret heller. Alltså ingenting att visa överhuvud taget.

Postat av: Lithia
Publicerad 2008-09-29 12:35:18

Vad knepigt, jag bytte till mig två E.L:F creme duos och den som var silver/svart funkade fint fint som primer på mig...jag hade den ovanpå UDPP och under Black cherry och Snow angel och mitt smink satt som berget genom svettig dans och hångel...

Men jag har iofs rätt torr hy så mina ögonlock suger åt sig det mesta :P


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela