Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ny kabuki! Och nytt mineralsmink...

Publicerad 2008-09-13 12:45:56 i ,


Det här är min nya kabuki! Söt va? En liten mjuk och len sak från Makeupcosmetic som är ett svenskt företag som säljer mineralsmink på nätet! Det är bra priser, om man tänker Sverige, och jag har precis fått hem några grejer jag ska prova. Bland annat den här lilla raringen. Och även om jag inte är fröken välgörenhet så känns det inte fel att de stöder Rosa Bandet. ;D

Så, hur funkade den lilla raringen då? Ja, bra! Den är liten och behändig så den är helt suverän till rouge. På tredje bilden ser ni den med den stora Kabukin från HH Minerals (värdelös.... man får ngen täckning hur mycket man än jobbar med den) och min favorit från Everyday Minerals. EM-borsten är fortfarande favoriten för foundation då den ger maximal täckning, men den lilla raringen är perfekt till rouge! Även med kraftigt pigmenterade mineralrouge får man skira appliceringar med perfekt uttonade skarvar.  Den funkar även för foundation. Det ser ni på sista bilden. Där är det Makeupcosmetics foundation och rouge och båda har jag lagt med den lilla kabukin.

Här ser ni rouget Cassie i en persikorosa nyans. Väldigt skirt och fint och ger en naturlig färg. Vackert!

Världens sämsta rougebild, men ni ser hur mjukt och fint den blendas in mot hudtonen!
Kabukin kostar 108 kronor och rouget 89 kronor. Foundation, i mitt fall är det nyansen Kathy, kostar 99 kronor.
Lite bilder på den också:

Paketpris för foundation och kabuki är 169 kronor!

Kommentarer

Postat av: fia
Publicerad 2008-09-13 15:48:59

vilka bra priser på dom ,

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-13 16:51:00

ser mkt trevligt ut! Och priserna verkar ju okej, för att vara Sverige alltså... I Sverige har ju vissa mineralsminksmärken prislappar som är helt galna...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-13 17:31:31

vacker nyans på rouget- jag dras alltid till persika när det handlar om rouge.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-13 18:49:52

Fia! Ja, jämför man med andra märken inom Sverige är det verkligen prisvärt.



Emma! Visst är det så!



Sanna! Persika är fint!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-13 19:04:25

Det här låter helt ok tycker jag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-13 21:29:54

C-N! Ja, det tycker jag gmed!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela