Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Swatcher av greige till Ika

Publicerad 2008-09-08 17:06:25 i Swatchbibliotek övrigt,


Ika ville se en jämförelse mellan den lite grönbeigegrå i Smoky Eyespaletten och mina riktiga greige. Helt ärligt så är jag inte så pigg idag. Jag har molande huvudvärk, och har haft hela dagen, och jag orkade därför inte leta efter alla greige. Jag högg de tre jag först kom att tänka på.

Den från Smokey Eye-paletten som Ika ville se jämförelser mot är alltså nr två från höger på nedre raden. Sen ser ni Demon från MUS. Den är överhälld i en Fyrinnaeburk efter att locket gick sönde. Det var då jag nsåg hur lite dust det är i nya burkarna. En halv sampleburk fån Fyrinnae, liksom? Hallå!
Den i ceriseförpackning är Taupe från Tigi. Min stora favorit i greige!
Längst ut i raden ser ni Smoke&Diamonds från MAC.

HM-skuggan fån paletten längst upp till vänster, Demon från MUS bredvid.
Taupe från Tigi andra raden från vänster, Smoke&Diamonds bredvid.
I lite annat ljus:

Och med handryggen vinklad mot fönstret:

Alla skuggornas lades på ren, torr hud med en skumgumiapplicator som medföljde HM Smokey Eye-palett.

Kommentarer

Postat av: Ika
Publicerad 2008-09-08 18:22:59

Tack för att du tog dej tid och ork trots din huvudvärk! Skuggan från H&M ser verkligen grön ut i jämförelse med de greige! Mer grön än vad den ser ut att vara i paletten. Detta betyder att jag med stor sannolikhet kunde behöva införskaffa en greige skugga :)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-09-08 18:35:08

Oj, shit, är det sååå lite i MUS:s nya burkar? Måste genast springa och lusläsa på etiketten på ny och gammal burk för att jämföra viktangivelsen...



Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-08 19:00:01

Ika! Inga problem! Men jag kommer på fler och fle som skulle varit med...

Klart du ska ha greige!



Makeupoholic! Ja, jag blev överraskad när jag hällde över dem. Samma sak med Nightmare. En halv burk från Fyinnae. Gör dem skitdyra, för att tala klarspråk...

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-08 19:07:19

Vilken vacker palett!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-08 19:32:46

Kajsa! Det är en riktig höjdarpalett! Synd att HM inte har den i sitt fasta sortiment.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-09-08 20:40:23

Men nu har jag kollat lite och det står onekligen samma viktangivelse både på gamla och nya burkarna... Nu får jag nästan lite gåshud - är det så att de inte fyller de nya lika mycket?? I så fall är det ju jordens lurendrejeri!!

Postat av: Therése
Publicerad 2008-09-08 23:02:07

Nej men vad tråkigt... tänk om det är bara för att tjäna pengar som de har gjort nya förpackningar...? Jag antar att det har att göra med förnyelse men iaf tänk om...? :/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-09 06:13:39

Therése! Mja, vem vet. Jag vet bara att man kan å samma färg till bättre pris från Fyrinnae...:D

Postat av: Maria
Publicerad 2008-09-09 12:57:37

Men! vad lite pigment det var i MUS-burken! :O Helt otroligt lite för vad det kostar i jämförelse med alla mineralmärken..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-09 18:25:11

Maria! Visst, man blir snopen... Och den är verkligen skitdyr om man tänker jämfört med Fyrinnae... Ingen bättre kvalitet heller.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela